OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och serviceinriktad problemlösare med erfarenhet av kart- och ritningstolkning? Vi söker en Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator för ett spännande konsultuppdrag till en samhällskritisk myndighet! Ta chansen att arbeta med teknikspecialister, hantera viktiga ärenden och vara en nyckelspelare i ett växande team. Ansökan stänger 6e november.
OM TJÄNSTEN
Som Teknisk Handläggare/ärendekoordinator innebär ditt arbete ett ansvar att ta emot, behandla samt svara på till enheten inkomma ärenden och förfrågningar. Detta arbete genomförs genom att söka och ta avstamp i interna riktlinjer samt gällande normer och lagar. En viktig del av arbetet är att hålla en dialog med kollegor för att hämta in information och remissa ärenden inför yttranden och svar. Ärenden handlar många gånger om förfrågningar från externa parter – till exempel andra myndigheter, entreprenörer eller fastighetsägare.
Kontoret ligger i Sundbyberg och man erbjuds möjligheten till distansarbete. Vi söker dig som kan börja i början av januari där uppdraget sträcker sig minst ett år. Du kommer bli anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos myndigheten. Denna tjänst är säkerhetsklassad och kandidaten som erbjuds uppdraget kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning innan uppdraget kan starta.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Handlägga/administrera inkomna ärenden gällande förändringar i kringliggande anläggning, svara på internremisser, svara på frågor från allmänheten.
* Besvara och löpande uppföljning av varje ärende.
* Ansvara för att i aktuellt ärende upprätta svar tillsammans med underhållsingenjörerna/teknikspecialister utifrån det förädlade underlaget.
VI SÖKER DIG SOM
- Teknisk utbildning på gymnasienivå.
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av handläggning eller ärendehantering inom tekniksektorn.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning)
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande)
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av Office-paketet
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift (svenska och engelska).
För att vi ska kunna gå vidare och bearbeta din ansökan är det imperativt att du uppfyller ovan krav och att detta är tydligt i din ansökan.
Det är meriterande om du har
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ArcGis Pro/ArcGis online
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av IFS
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av W3D3
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ServiceNow
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av jordningsteknik inom kraftledning/luftledning/kablar
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar
- Ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231