Teknisk handläggare till vår teknik- och serviceavdelning

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Vi tar tillvara på tillväxten genom ständig utveckling och förnyelse inom alla områden. Mångfald, integration och jämställdhet är något som vi strävar emot i alla beslut.
Lekebergs kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

Vår vision är trygghet och nytänkande, naturligt nära.

Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.

Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se


Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration.
Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också Teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv, integration och arbetsliv samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare sammanlagt.

Inom teknik- och serviceavdelningen ingår en bredd av verksamheter. Vi ansvarar för måltidsverksamheten, intern service med lokalvård och vaktmästeri, gata- och park samt VA.
Tillsammans är vi ca 65 medarbetare.

Tjänsten som teknisk handläggare är en helt nyinrättad tjänst och du har därför stora möjligheter att själv påverka och forma tjänsten.

ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk handläggare arbetar du självständigt med exempelvis:
• samordning och handläggning av kommunens miljöarbete med tillstånd, anmälan och rapportering. Miljöarbetet utgör en betydande del av tjänsten.
• handläggning av trafikfrågor
• väghållningens juridik och trafiksäkerhet
• upprättande av rutiner
• tjänsteskrivelser för ärendehantering
• utveckla nya arbetssätt inom ditt område
• omvärldsbevakning

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• är en god administratör med hög IT-mognad
• vana av att arbeta i verksamhetsspecifika system
• mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift

Meriterande är något/några av följande:
• erfarenhet inom trafik- och väghållning samt kunskap i väghållningens juridik
• erfarenhet av upphandling och kunskap i LOU
• GIS
• kunskap i miljöbalken
• kunskap i entreprenadjuridik

För att lyckas i rollen som teknisk handläggare behöver du kunna arbeta självständigt och strukturerat. Det krävs att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och tar egna initiativ. Vi ser att du är bra på att se till helheten och utifrån det göra nödvändiga prioriteringar.
I din roll kommer du att ha kontakt med många olika intressenter varför det är av stor vikt att du har en mycket god förmåga att samarbeta samt skapa och förvalta goda relationer såväl intern som externt.
Vi kommer att ta hänsyn till personlig lämplighet i den här rekryteringen.




ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Thomas Kullberg
0585-489 02
vik. Kostchef Maria Vallgren Eriksson
0585-488 89
Chef Mats Turesson
0585-487 21
Enhetschef Marie Helgesson
0585-489 86
Teknisk chef Mats Turesson
0585-487 21
Bemanningsteamet
0585-489 98
Teamledare Centralköket Anna Brorsson
0585-488 65
Enhetschef serviceenheten Håkan Erlandsson
0585-487 43
Måltidschef Maria Vallgren Eriksson
0585-488 89
Bitr. måltidschef Anna Brorsson
0585-488 65

Sammanfattning

Besöksadress

71681 Fjugesta
None

Postadress

Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
FJUGESTA, 71631

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024