Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator – bidra till framtidens elnät!

Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator – bidra till framtidens elnät!

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vi söker för klients räkning en Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator – som ska ansvara för att ta emot, behandla och svara på inkommande ärenden.

Rollen innebär att säkerställa att ärenden hanteras enligt interna riktlinjer, gällande lagar och normer. Du kommer även att samordna och hålla dialog med kollegor för att remittera ärenden samt svara på frågor från externa parter som andra myndigheter, entreprenörer och fastighetsägare.

Arbetsuppgifter
- Handlägga och administrera inkommande ärenden rörande förändringar i kringliggande anläggningar.
- Samordna remisshantering tillsammans med underhållsingenjörer och teknikspecialister.
- Besvara förfrågningar från externa parter och hantera interna remisser.
- Följ upp och avsluta ärenden i samråd med relevanta intressenter.
- Tolka kartor och ritningar samt säkerställa att svaren följer de gällande kraven.

Kvalifikationer
Skall-krav
Utbildning:

- Teknisk utbildning på gymnasienivå

Kompetens och erfarenhet:

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av handläggning eller ärendehantering inom tekniksektorn.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning).
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ritningstolkning (AutoCAD eller motsvarande).
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med Office-paketet.
- Dokumenterad erfarenhet av att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift.

Meriterande
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ArcGIS Pro/ArcGIS Online.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av IFS.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av W3D3.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ServiceNow.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av jordningsteknik inom kraftledning/luftledning/kablar.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel.

Villkor
Tjänsten är en anställning hos Q där du kommer att arbeta hos klient i ett långsiktigt uppdrag. Planerat startdatum 13 januari 2025. Plats: Sundbyberg (möjlighet till arbete från Sundsvall eller Sollefteå)

Vi arbetar med löpande rekrytering till denna tjänst så vänta inte med din ansökan!



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 oktober 2024

Liknande jobb


20 november 2024

Servicetekniker

20 november 2024

Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024