OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Teknisk Handläggare/Ärendekoordinator till Svenska kraftnät.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Som Teknisk Handläggare/ärendekoordinator innebär ditt arbete ett ansvar att ta emot, behandla samt svara på till enheten inkomma ärenden och förfrågningar. Detta arbete genomförs genom att söka och ta avstamp i interna riktlinjer samt gällande normer och lagar. En viktig del av arbetet är att hålla en dialog med kollegor för att hämta in information och remissa ärenden inför yttranden och svar. Ärenden handlar många gånger om förfrågningar från externa parter - till exempel andra myndigheter, entreprenörer eller fastighetsägare - ofta gällande korsningar med eller byggnationer i närheten av våra kraftledningar.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)
Arbetsuppgifter
Handlägga/administrera inkomna ärenden gällande förändringar i kringliggande anläggning, svara på internremisser, svara på frågor från allmänheten.
Besvara och löpande uppföljning av varje ärende.
Ansvara för att i aktuellt ärende upprätta svar tillsammans med underhållsingenjörerna/teknikspecialister utifrån det förädlade underlaget.
Krav (OBS, obligatoriska)
Flytande svenska i tal och skrift.
Högskole/universitetsutbildning om minst 180hp teknisk utbildning (elteknik, ingenjör, eller liknande). Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom kraftledningar/kabelteknik eller jordningsteknik.
Minst 3 års erfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel. Alternativt annat besläktat elteknisk område.
Minst 2 års erfarenhet av handläggning och/eller ärendehantering.
Minst 2 års erfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor.
Minst 2 års erfarenhet av uppdrag där kartor, ritningstolkning varit del av uppdraget (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat ritningstolkning/kartläsning) Exempelvis användning av GIS-system, AutoCad eller motsvarande.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av Office-paketet
Meriterande
Minst 2 års erfarenhet av någon av programapplikationerna :
ArcGis Pro/ArcGis online
IFS
W3D3
ServiceNow
Minst 2 års erfarenhet av arbeten med jordningsteknik
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!