OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specifikation:
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.
Uppdragsbeskrivning
Som Teknisk Handläggare/ärendekoordinator innebär ditt arbete ett ansvar att ta emot, behandla samt svara på till enheten inkomma ärenden och förfrågningar. Detta arbete genomförs genom att söka och ta avstamp i interna riktlinjer samt gällande normer och lagar. En viktig del av arbetet är att hålla en dialog med kollegor för att hämta in information och remissa ärenden inför yttranden och svar. Ärenden handlar många gånger om förfrågningar från externa parter - till exempel andra myndigheter, entreprenörer eller fastighetsägare - ofta gällande korsningar med eller byggnationer i närheten av våra kraftledningar.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)
Arbetsuppgifter
- Handlägga/administrera inkomna ärenden gällande förändringar i kringliggande anläggning, svara på internremisser, svara på frågor från allmänheten.
- Besvara och löpande uppföljning av varje ärende.
- Ansvara för att i aktuellt ärende upprätta svar tillsammans med underhållsingenjörerna/teknikspecialister utifrån det förädlade underlaget.
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Den angivna omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.
Konsulten avropas till angivet projekt/uppdrag men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag för Svenska kraftnät så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma och ej överstiger 100% av en heltidstjänst. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Utbildning (Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
- Tekniskutbildning på gymnasie nivå.
Kompetens och Erfarenhet:
- Minst 3 års erfarenhet av handläggning och/eller ärendehantering inom tekniksektorn.
- Minst 2 års erfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor.
- Minst 2 års erfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning)
- Minst 2 års erfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande)Minst 3 års erfarenhet av Office-paketet
- Dokumenterad erfarenhet av att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift. Minst ett referensobjekt ska bifogas med anbudet.
Börkrav
- Minst 2 års erfarenhet av ArcGis Pro/ArcGis online
- Minst 2 års erfarenhet av IFS
- Minst 2 års erfarenhet av
- Minst 2 års erfarenhet av ServiceNow
- Minst 2 års erfarenhet av jordningsteknik inom kraftledning/luftledning/kablar
- Minst 2 års erfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel.
Övrigt:
Omfattning: 40h/ veckan
Uppdragsperiod: 01-jan-2024 - 31-dec-2025
Möjlighet till förlängning: 1+1 år
Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg