Teknisk helpdesk-support till söder om Söder

Arbetsbeskrivning

Experis Engineering erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Engineering finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba som teknisk helpdesk-support hos vår kund som finns söder om Söder. Kunden jobbar inom R&D trådlös telekommunikation. Att arbeta som Teknisk helpdesk-support innebär att man ansvara för hela, eller delar av den trådlösa kommunikationen. Från koordinering av inkommande ärenden till lösning, inklusive övervakning och spårning av händelser. Rollen innefattar även samordning av stöd och planering av förebyggande siteunderhåll och fältdrift av nätverksutrustning. Du ansvarar även för hantering och samordning av alla tekniska frågor.

Vem är du?
Vi tror att du har en högskoleexamen eller motsvarighet för att ha förståelse för data/telekommunikation. Du har erfarenhet från en teknisk secondline support inom trådlös telekommunikation och felavhjälpning från telecom-nätet. För att hantera tjänsten väl krävs god analytisk och kommunikationsförmåga samt ett starkt driv. Du är flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Du är snabblärd och har en hög servicenivå, noggrann och organiserad. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara metodisk i ditt arbete

Vad kan vi erbjuda dig?
Drivs du av att jobba i föränderliga miljöer där du tillsammans med din konsultchef har möjlighet att påverka Experis riktning framåt kan vi erbjuda dig många omväxlande uppdrag på Experis, ett världsledande konsult- och rekryteringsföretag.

Bland våra uppdragsgivare återfinns båda små och stora företag, globala och lokala aktörer samt kända och mindre välkända varumärken. Variationen är stor vilket skapar en palett av spännande bolag för dig att välja mellan. Vi erbjuder både långa och korta uppdrag där möjligheten att byta bransch eller inriktning alltid finns till hands.

För oss är ditt CV bara början. Vi lägger minst lika mycket vikt vid vem du är, vart du vill och hela din potential. Vi sätter individen i fokus och vill vara din livslånga karriärspartner under hela ditt yrkesverksamma liv.


Kontaktperson
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor, kontakta Experis Engineering, Lena Sköld, lena.skold@se.experis.com



Experis Engineering erbjuder kompetensförsörjning av tekniska chefer och specialister via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Engineering finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba som teknisk helpdesk-support hos vår kund som finns söder om Söder. Kunden jobbar inom R&D trådlös telekommunikation. Att arbeta som Teknisk helpdesk-support innebär att man ansvara för hela, eller delar av den trådlösa kommunikationen. Från koordinering av inkommande ärenden till lösning, inklusive övervakning och spårning av händelser. Rollen innefattar även samordning av stöd och planering av förebyggande siteunderhåll och fältdrift av nätverksutrustning. Du ansvarar även för hantering och samordning av alla tekniska frågor.

Vem är du?
Vi tror att du har en högskoleexamen eller motsvarighet för att ha förståelse för data/telekommunikation. Du har erfarenhet från en teknisk secondline support inom trådlös telekommunikation och felavhjälpning från telecom-nätet. För att hantera tjänsten väl krävs god analytisk och kommunikationsförmåga samt ett starkt driv. Du är flytande i tal och skrift på svenska och engelska. Du är snabblärd och har en hög servicenivå, noggrann och organiserad. För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara metodisk i ditt arbete

Vad kan vi erbjuda dig?
Drivs du av att jobba i föränderliga miljöer där du tillsammans med din konsultchef har möjlighet att påverka Experis riktning framåt kan vi erbjuda dig många omväxlande uppdrag på Experis, ett världsledande konsult- och rekryteringsföretag.

Bland våra uppdragsgivare återfinns båda små och stora företag, globala och lokala aktörer samt kända och mindre välkända varumärken. Variationen är stor vilket skapar en palett av spännande bolag för dig att välja mellan. Vi erbjuder både långa och korta uppdrag där möjligheten att byta bransch eller inriktning alltid finns till hands.

För oss är ditt CV bara början. Vi lägger minst lika mycket vikt vid vem du är, vart du vill och hela din potential. Vi sätter individen i fokus och vill vara din livslånga karriärspartner under hela ditt yrkesverksamma liv.


Kontaktperson
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Har du frågor, kontakta Experis Engineering, Lena Sköld, lena.skold@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér

Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Engineering Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 april 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024