Teknisk Helpdeskingenjör - Scania Sverige AB

Teknisk Helpdeskingenjör - Scania Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Avdelningen Teknisk Support på Scania Sverige AB stöttar våra återförsäljare rörande de fordon och tjänster som Scania levererar på den svenska marknaden. Gruppen består idag av 14 personer.

Dina arbetsuppgifter
Huvudansvaret för den tekniska helpdeskingenjören är att ge återförsäljare, verkstäder och kunder en hög nivå av teknisk support för att säkerställa en snabb lösning på eventuella problem och därmed maximal drifttid för Scania-produkter.

Detta uppnås genom att lösa tekniska frågor med en kort ledtid inklusive eskalering av kvalitetsavvikelser inom övriga Scanias funktioner. Arbetet medför ett nära samarbete med de globala tekniksupport- och fältkvalitetsorganisationerna på Scania Corporate. Du rapporterar till Chef Teknisk Support.

Din profil
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en gedigen produktteknisk erfarenhet samt att du trivs med ett högt tempo. Du har erfarenhet av Scania systemen FRAS, SDP3, BCI och bör vara bekant med verkstadsprocesser. Egenskaper som är viktiga för rollen är social kompetens, lyhördhet och engagemang.

Du är analytisk, strukturerad och drivande. Självklart är du en god lagspelare då vi dagligen arbetar med kompetensutbyte inom gruppen. B-körkort är ett krav och har du även C- och E-körkort är det meriterande men inget krav. Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.

Vi kan ge dig en trivsam arbetsmiljö med engagerade kunniga kollegor inom servicemarknaden. Intressanta och utmanande arbetsuppgifter i marknadsmiljö med ett nära samarbete med både Scanianätverk och bussoperatörer.

Ytterligare information
Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Alessandro Pontecorvi, Chef Teknisk Support på tel 010-706 67 41 alt  alessandro.pontecorvi@scania.com eller Peter Asplund, Teamledare Teknisk Support på tel 010-706 62 51 alt peter.asplund@scania.com.

Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval kommer att ske löpnade under ansökningsperioden. Välkommen med din ansökan.

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024