Teknisk hjälte till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vår kund efterlyser nu förstärkning till deras helpdesk och söker därför en medarbetare till IT-supportteamet. Är du användarnas superman i IT-knipor?

Din vardag

En vanlig dag på jobbet ger du support via telefon, mail och fjärrstyrning, loggar in i ärendehanteringssystemet där du sorterar och prioriterar ärenden allteftersom de kommer in, för att slutligen lösa majoriteten. Resterande ärenden eskaleras vidare till 2nd line. Exempel på arbetsuppgifter är felsökning, kontoadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem. Du kommer även att få rycka in och hjälpa till där behovet uppstår, vare sig det gäller enklare eller mer avancerade IT-problem.



Arbetet passar sig som trivs med/kan jobba både självständigt och i team då ärendena ibland kräver samarbete kollegor emellan. Medan du sitter och skapar tickets och löser ärenden av olika karaktär kommer du sitta i fräscha lokaler med ett gäng trevliga kollegor.

Vem är du?

Arbetet ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande, varför vi ser att du har grundläggande teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av arbete i helpdesk. Har du även gymnasial IT-utbildning och/eller YH- eller KY-utbildning inom IT-området är det en fördel.



För tjänsten bör du ha kunskaper i/erfarenhet av:

- Support i Windowsmiljö

- Active Directory

- Exchange/Outlook

- Ärendehanteringssystem

- Citrix

- Remote-verktyg

- Windows Server 2008/2012 (önskvärt)

- Nätverkskunskap (önskvärt)



Personlighetsmässigt vill vi att du har:

- En pedagogisk ådra och kan förklara på ett lättbegripligt sätt

- Driv och vilja att lära

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Tillvidareanställning
  • Publicerat: 8 juli 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Servicedeskagent

3 december 2024

IT Officer/Manager, Bank of China (Europe) S.A. Stockholm Branch

IT Officer/Manager, Bank of China (Europe) S.A. Stockholm Branch

3 december 2024

Servicedeskagent till Eskilstuna!

Servicedeskagent till Eskilstuna!

3 december 2024

3 december 2024