Teknisk hjälte till Servicedesk!

Arbetsbeskrivning

Våra kunder efterlyser nu förstärkning till deras Servicedesk och söker därför en medarbetare till IT-supportteamet. Är du användarnas superman i IT-knipor?

Din vardag

En vanlig dag på jobbet ger du support via telefon, mail och fjärrstyrning, loggar in i ärendehanteringssystemet och sorterar och prioriterar ärenden allteftersom de kommer in, för att slutligen lösa majoriteten. Resterande ärenden eskaleras vidare till andralinjen. Exempel på arbetsuppgifter är felsökning, kontoadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem. Du kommer även att få rycka in och hjälpa till där behovet uppstår, vare sig det gäller lättare IT-problem eller mer avancerade.



Vem är du?

Jobbet passar sig som trivs med/kan jobba både självständigt och i team då ärendena ibland kräver samarbete kollegor emellan. Arbetet ställer krav på såväl hög serviceförmåga som tekniskt kunnande varför vi ser att du har grundläggande teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av arbete i helpdesk. Har du även gymnasial IT-utbildning och/eller YH- eller KY-utbildning inom IT-området är det en fördel.



För tjänsten bör du ha kunskaper i/erfarenhet av:



Support i WindowsmiljöActive DirectoryExchange/OutlookÄrendehanteringssystemRemote-verktygWindows Server 2008/2012 (önskvärt)Nätverkskunskap (önskvärt)



Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2020
  • Ansök senast: 1 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024