OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teknisk inköpare
Interimsuppdrag – Göteborg
Detta är ett konsultuppdrag på heltid, och är perfekt för dig med eget företag eller som vill vara anställd via oss för uppdraget hos vår kund Unjo AB. Kunden är ett världsledande företag och arbetar med att utveckla, konstruera och tillverka kundanpassade motorstyrsystem.
Den tekniska inköparen ska tillsammans med nuvarande inköpare ansvara för löpande inköp av elektronikkomponenter, produkter och mekanik samt i vissa fall göra sällaninköp till olika delar i verksamheten. Som tekniska inköpare kommer du även se till att kundleveranser genomförs, oftast direkt från våra leverantörer, vidare ansvara för inköp av tillverkning av prototyper och förserier, bygga upp ett kontaktnät med lämpliga leverantörer samt upprätthålla kontakten med befintliga leverantörer, inklusive avtalsskrivning och regelbundna prisförhandlingar. Fatta beslut, med stöd av utvecklingsavdelningen, om komponentbyten samt själv kartlägga och välja ut leverantörer av svårinköpta komponenter.
En annan viktig del i rollen är att bidra med att ta fram nya eller förbättrade arbetssätt, processer, mallar och verktyg som stödjer inköps- och leverans-processerna men även företaget i stort.
I detta åtagande ingår:
Löpande kontakt med en eller två huvudleverantörer (EMS)
Löpande kontakt med kunder kring leveranser, prognoser etc.
Hålla i inköp av prototyper och förserie-produkter
Arbeta strategisk med leverantörsval och bygga upp ett kontaktnät med leverantörer
Förhandla leverantörsavtal samt sköta prisförhandlingar med leverantörer
Diskutera komponentutbyten med leverantörerna och stötta dessa vid inköp av svårhittade komponenter
Denna roll rapporterar idag till VD som också är chef för Supply Chain. På sikt ska denna roll separeras från VD-rollen och lämplig sökande kan då komma att bli kvalificerad för rollen som Supply Chain-chef.
Din bakgrund
Master eller Bachelor of Science inom tekniskt område, helst elektronik, eller relevant arbetserfarenhet
Minst 3 års arbete inom relevant/liknande position
Svenska, engelska är krav och tyska är starkt meriterande
Körkort, Microsoft Office
Du har en förmåga att se hela bilden, är orädd för att utmana och strävar ständigt mot perfektion. Vidare är du kundorienterad, socialt engagerad samt har god kommunikationsförmåga.
Mer om uppdraget
Du kommer att bli uthyrd till kunden genom Intensogruppen. Uppdraget går även bra att söka för dig med eget företag och är på heltid. Uppdraget är med start snarast eller enligt överenskommelse och är beräknat att pågå till minst ett år med möjlighet till förlängning. Vänligen ansök snarast!
Kontakt
För frågor kontakta Mattias Lyckberg, 0733-336080, på Intenso Interim Management.
Välkommen med din ansökan snarast!
Om företaget
Intenso Interim Management ingår i Intensogruppen tillsammans med Säljpoolen, Intenso Teknikrekrytering och Masterhelp Jobb. Intensogruppen har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Linköping och Jönköping.
För mer information gå in på www.intensointerim.se eller www.intensogruppen.se