Teknisk Inköpare

Teknisk Inköpare

Arbetsbeskrivning

Swedlock AB utvecklar, tillverkar, säljer och installerar digitala nycklar och låssystem. Våra kunder är företag och offentlig sektor som hanterar ett stort antal nycklar i sin verksamhet. Under devisen ”Nyckeln till staden” har vi levererat mer än 100 000 lås till över 100 kommuner i Skandinavien. Swedlock grundades 2007 av entreprenörer med mer än 35 års erfarenhet av att hantera avancerade låssystem. De smarta välbeprövade lösningarna har gjort Swedlock till marknadsledande inom sin nisch. Vi är cirka 70 medarbetare och vårt huvudkontor med utvecklingsavdelning finns i Halmstad, där vi även har tillverkning och försäljning. Swedlock är sedan sommaren 2022 en del av säkerhetskoncernen RCO Security Group AB. RCO Security ägs till 100 procent av Novax som ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB. Läs mer på vår hemsida www.swedlock.se
Till Swedlock i Halmstad söker vi nu en Teknisk Inköpare
DIN UTMANING
Som teknisk inköpare kommer du ansvara för inköp inom några av våra teknik- och materialområden med en huvudinriktning mot mekanisk tillverkning. Rollen som teknisk inköpare innebär att vara med i våra utvecklingsprojekt för att initiera och besluta om teknikval och leverantörsstrategier. Du har ansvar för att ta fram och implementera strategierna i organisationen. Du kommer att driva leverantörssökningar nationell och internationellt, göra utvärderingar, förhandla och sluta avtal. Med andra ord klassisk kvalificerat inköpsarbete med högt tekniskt innehåll.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har erfarenhet av:
- strategisk och taktiskt inköpsarbete
- tillverkande industri
- arbete med kvalitetsstyrning
- nationell och internationella förhandlingar
- inköp av direkt material med högt teknisk innehåll
- goda kunskaper i engelska, både tal och skrift
- produktkalkylering och processoptimering
VÅRT ERBJUDANDE
Vår företagskultur är baserad på en sund värdegrund som gör det möjligt för våra medarbetare att växa och utvecklas. Du kommer att arbeta i en utvecklande miljö med stort personligt ansvar. Du kommer att arbeta hos oss på Swedlocks huvudkontor i Halmstad, men förväntas vara ute och träffa leverantörer nationellt som internationellt.
ÄR DU DEN VI SÖKER?
Vi söker dig som har näsa för affärer! Du som triggas av att nå utmanande, uppsatta mål och har viljan att nå hög effektivitet i inköpsarbetet. För jobbet krävs erfarenhet, noggrannhet och förmåga att sätta sig in i kalkyler, sätta mål och driva projekt och affären framåt. God förmåga att hantera MS Office samt förmåga att utnyttja olika affärssystem.
Har du förmågan att tolka vår bransch och lägga upp strategier för att möta förändringar på marknaden? Har du känsla för hur man skapar goda, långsiktiga relationer både internt och externt? Är du strategisk, analytisk, och beslutsam, har hög integritet och tillför energi till gruppen, då är detta jobbet för dig!


ORGANISATORISKT
Du rapporterar till inköpschefen.
HUR SÖKER DU?
Ansökan till denna tjänst görs direkt på SourcingPeoples hemsida (www.sourcingpeople.se). Sista dag för ansökan är 15 mars 2024. Ansök gärna omgående, eftersom vi arbetar med löpande urval. Frågor rörande tjänsten ställs till Sigfrid Rytten, telefon 070- 511 11 08, epost sigfrid.rytten@sourcingpeople.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedlock AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2024
  • Ansök senast: 23 mars 2024

Postadress

Korsvägen 31
Halmstad, 30256

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024