OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbeta på en inköpsavdelning som gör skillnad för hälso- och sjukvården på den globala marknaden! Den här rollen passar dig som har erfarenhet av att arbeta med tekniskt inköp och som vill utvecklas inom detta område. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på ditt fokus och engagemang kan detta vara tjänsten för dig! Sök rollen idag, vi jobbar med ett löpande urval.
OM TJÄNSTEN
I rollen som inköpare blir du en del av Material management-teamet på sex personer hos vår kund med fokus på strategiskt inköp inom olika kategorier, främst förpackningsmaterial och emballage. Inom teamet, och företaget i stort, råder det en öppenhet i kommunikationen ett driv mot de gemensamma målen. Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och jobba hos vår kund. Uppdraget kommer inledningsvis löpa 6 månader med chans till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
* Granskning och administration av inköpskontrakt
* Kommunikation med upphandlade parter gällande avtalsförpliktelser
* Hantera relationer med leverantörer i alla logistiska aspekter för att förbättra leveranssäkerheten
* Analysera och förbättra leverantörens effektivitet
* Identifiera kvalitetsproblem och tillhandahålla lämpliga och snabba lösningar, säkerställa kontinuerlig förbättring av leveransprocessen
* Delta i olika projekt och representera inköpsavdelningen
* Kontakt med interna och externa parter
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst två års relevant erfarenhet av inköp
* Relevant utbildning från högskola eller universitet inom teknik, industriell ekonomi eller liknande
* Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
* Har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt excel
Det är meriterande om du har arbetat inom branscher som pharma/kemikalier/livsmedel/kosmetika, har några års erfarenhet av att ha arbetat på medelstora företag samt arbetat i affärssystemet Movex/M3.
Karaktärsdrag som beskriver dig:
* Initiativtagande
* Kommunikativ
* Problemlösande
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Mars
* Omfattning: Heltid
* Placering: Helsingborg/Distans
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231