Teknisk inköpare sökes för omgående uppdrag

Teknisk inköpare sökes för omgående uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget och tjänsten

Vi söker dig som vill arbeta som teknisk inköpare på ett globalt läkemedelsföretag i Uppsala. Du kommer att arbeta med frågor som rör fastighet och vara navet mellan olika avdelningar såsom Business Operation och Sourcing. Du kommer i huvudsak att arbeta med kontrakthantering, strategiskt inköp, riskreducering, SRM samt driva kostnadseffektivitet.
Arbetet sker på heltid måndag-fredag med möjlighet till flex. Tjänsten kommer tillsättas omgående med en visstidsanställning fram till 31 augusti 2021. Tjänsten är vakant på grund av en föräldraledighet men för rätt person finns det chans till förlängning även efter ordinarie personals återgång. Det är viktigt att du kan tänka dig arbeta sommaren 2021.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med och utveckla SBS-portfolion samt SMP-portfolion. Du kommer också att leda kontinuerliga förbättringsarbeten av anläggningen och arbeta för att minska anläggningens driftskostnader. Vidare kommer du att arbeta med SRM (Supplier Relationship Management) för att vidmakthålla relationen till viktiga leverantörer. Du kommer hela tiden att arbeta strategiskt med Uppsalaanläggningens preventiva och oförutsedda underhåll.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leda arbetet i händelse av en (potentiell) tvist.
- Upprätta och förvalta RAM-avtal, projektspecifika kontrakt och avtalsförfaranden.
- Förhandla i samråd med Sourcingavdelningen för att säkerställa att företaget får det bästa priset i förhållande till kvalitet, service och övergripande värde.

Krav på kompetens

- Utbildning inom ekonomi/inköp eller fem års relevant erfarenhet
- Minst fem års erfarenhet av SRM, Facility Operation och Supply Chain
- Erfarenhet av standardavtal AB och ABT även AMA AF
- Erfarenhet av att arbeta med Capex-upphandling.
- Erfarenhet av och förståelse för standardavtal NL, NLM, AB och ABT
- Förhandlingsvana
- Obehindrad svenska och engelska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i office-paketet samt generell kunskap i ERP system.

Meriterande:
- Erfarenhet av byggrelaterat inköp eller annan erfarenhet från byggbranschen.
- SILF certifieringar
- Projektledningskunskaper

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning inledningsvis/Heltid/Uppsala

Information

Intervjuer sker löpande, tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer bra in på dig!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


26 november 2024

Inköpare

26 november 2024