OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan 1976 har DISAB varit ledande inom utveckling och tillverkning av vakuumsystem för industrin. Med innovativa lösningar hjälper DISAB sina kunder att suga, transportera, gräva upp eller återvinna löst material med hjälp av vakuumlastare, vakuumenheter eller skräddarsydda industriella vakuumsystem.
DISAB består av tre bolag med produktion-/serviceanläggning i Eslöv, Vallentuna samt Storbritannien.
DISAB ingår i en privatägd företagsgrupp som omsätter knappt en miljard kronor och som innefattar även ROLBA Svenska AB, RME AB (Road Marking Equipment), Elbogen Electric AB och Cetec AB.
Ansvarsuppgifter och arbetsuppgifter
Som Teknisk inköpare har du det operativa och strategiska ansvaret för kontakter med leverantörer. Du ansvarar för handläggning och direkt förekommande inköpsärenden och svarar för åtgärder som är förenade med genomförandet av projekt inom ramen för tilldelade resurser och enligt satta mål.
Arbetsuppgifterna innefattar;
Att fastställa ramar för inköp
Att skapa beställningsparametrar
Att bedöma bolagets leverantörer
Föra register över godkända leverantörer
Att som representant svara för att valda underleverantörer fungerar effektivt och följa upp uppnådda resultat beträffande såväl kvalitet som kostnader
Att föreslå förändringar/kompletteringar i produktionsverksamheten och kvalitetssystemen
Att ha ansvaret för alla inköp till projekt
Att genomföra leverantörsbedömningar samt rutineffektiviseringar
Att träffa avtal med valda leverantörer
Att effektivisera inköp beträffande såväl kvalitetshöjande åtgärder som ökad kostnadseffektivitet.
Med leverantör gå igenom beställningar beträffade omfattning, kvalitet och övriga krav från DISAB.
Handlägga icke planerade eller förutsedda ärenden som kan uppkomma under projektets utförande hos underleverantör.
Att hålla inköp till projekt inom uppsatta kostnadsramar.
Erfarenhet och kunskap
Tidigare erfarenhet av att arbeta som Inköpare på liknade bolag och/eller med tekniskt komplexa produkter.
Eftergymnasial utbildning inom inköp
Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid (dock inget krav)
Du besitter goda kunskaper i Excel
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är bra på att bygga relationer och trivs i en arbetsmiljö där man har ett stöttande och prestigelöst förhållningssätt till varandra. Du är självgående och driven med förmågan att arbeta både självständigt och i team. Du gillar att påverka och är aktiv och intresserad av att vara en del i utvecklingen av inköpsprocesserna inom organisationen.
Du är affärsnära och lägger stor vikt vid att förstå verksamheten och dess behov där du med ett lyhört arbetssätt söker de svar och samarbeten som krävs för ett framgångsrikt inköpsarbete. Du har en analytisk förmåga med en förståelse för vad som driver och utvecklar affären och där du balanserar krav på besparingar med verksamheten behov.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Maria Lindahl, maria.lindahl@atalent.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lasse Högström
Aron Jegers
0709-122512