Teknisk Inköpare till spännande konsultuppdrag

Teknisk Inköpare till spännande konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

ScandiNova Systems AB är ett teknikföretag som är världsledande inom utveckling och produktion av pulsade högspänningsaggregat, så kallade modulatorer. Här får du möjlighet att arbeta på ett växande globalt företag med en familjär lokal närvaro och med ett stimulerande, omväxlande och utmanade inköpsarbete.

Om rollen

Som inköpare på ScandiNova kommer du agera nyckelperson i arbetet med att uppfylla ScandiNovas målsättning att stödja en effektiv växande produktion med hög kvalitet. Ditt uppdrag är att hitta rätt komponenter med rätt kvalitet till rätt pris som uppfyller kundernas krav på ScandiNovas produkter. Du kommer arbeta nära avdelningarna R&D och Production Engineering för att tillsammans ta fram de bästa komponenterna till befintliga produkter men också nästa generation av ScandiNovas produkter. En annan viktig del i ditt arbete är att skapa en god och långsiktig relation våra befintliga och nya leverantörer för att bolla idéer och komma på de bästa lösningarna samt säkerställa optimering av kvalitet, kvantitet, kostnad och leveranssäkerhet.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid, med start i augusti och förväntas pågå 3 månader med möjlig förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpare har du bland annat dessa arbetsuppgifter:

• Ansvara för att kvalificera, upprätthålla och utveckla leverantörsbasen
• Förhandla avtal, leverera besparingar och se till att optimera företagets supply chain-processer
• Bevaka ordererkännanden, leveransbevakning och leveransutvärdering
• Ansvara för fakturahantering och följa upp och hantera leveransavvikelser samt reklamationer med leverantör

Din bakgrund

För att passa och göra succé i rollen har du:

• Ingenjörsutbildning eller annan teknisk bakgrund och har arbetat i en liknade roll tidigare
• Minst 2 års erfarenhet av inköpsarbete inom teknik
• Erfarenhet inom kategorin elteknik ör meriterande
• Behärskar grundläggande kommersiella avtalsvillkor och frågeställningar
• Erfarenhet av Monitor är meriterande
• God förmåga att skriva och tala fackteknisk engelska och svenska obehindrat.

Vem är du som person

Som person har du ett personligt engagemang och god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du är analytisk, lyhörd och en god affärsmässig förhandlare. Du har lätt att kommunicera med andra människor och gillar att arbeta i en organisation som är i en kraftig tillväxtfas där man ständigt arbetar med förbättringar, både när det gäller produkter, utveckling och projekt. Du ser helhetsperspektivet och ser fördelarna med att arbeta både operativt och strategiskt. Naturligtvis delar du ScandiNovas tre värderingar- Innovation, Samarbete och Noggrannhet.

Låter detta som något som kan passa dig? Toppen - Skicka gärna din ansökan redan idag!

Om ScandiNova

ScandiNova har en internationell kundbas och även ett flertal utländska leverantörer. All utveckling, montering och test av ScandiNova´s modulatorer sker i Uppsala. Supply Chain-teamet består idag av 6 personer som hanterar inköp, lager och logistik. Då vi ser en framtid med betydande volymökning av både befintliga och nya produkter till kunder över hela världen kommer det finnas goda utvecklingsmöjligheter. Vi har nyligen flyttat till moderna, fräscha och ljusa lokaler i Fyrislund.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 8 augusti 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024