OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med inköp inom ett innovativt bolag? I detta expanderande bolag utvecklas och säljs internationellt ledande teknik - vi kan lova ett omväxlande arbete i en inspirerande arbetsmiljö med möjlighet att forma sin egen arbetsroll.
OM TJÄNSTEN
Finepart är ett innovativt och teknikinriktat företag som utvecklar och säljer maskiner för komponenttillverkning med hög precision. Företagets teknologi är baserad på vattenskärningsteknik, som använder högtrycksvatten för att skapa en stråle som accelererar sandkorn (slipmedel) och avlägsnar material genom partikelerosion. Företaget grundades 2012 och har sitt huvudkontor i Bollebygd, Sverige.
I denna internationella miljö, unik för ett litet bolag, kommer man att ha ett stort inflytande och varierade arbetsuppgifter. Företagskulturen präglas av ideologin att man hjälps åt och lär sig tillsammans under resans gång. I och med detta skapas en naturlig gemenskap och laganda där man gärna hoppar in och assisterar där man ser ett behov. Vi ser därför att du är en prestigelös person som värdesätter en stark laganda. Det är vidare en trevlig och öppen stämning bland kollegor där det värdesätts att ha glädje i arbetet, du kommer att arbeta i ett mindre team av 10 personer.
Vi söker dig som har relevant teknisk bakgrund med ett grundligt intresse inköp och teknik. Vi tror att du har stark drivkraft för att fylla denna roll. Du skall ha förmåga att självständigt kunna driva frågor framåt i ditt dagliga arbete och förstår det tekniska språket, samt kan uttrycka dig väl i skrift. Vi tror att du är lyhörd samt har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning.
Du erbjuds
* Ett omväxlande arbete med möjlighet att forma sin egen arbetsroll
* En onboarding där man får lära sig produkten och komma in i arbetet
* En tilltalande arbetsmiljö med god sammanhållning och trevliga kollegor
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete någon dag per vecka
* Friskvårdsbidrag
ARBETSUPPGIFTER
- Offerthantering & utvärdering av dessa
- Fakturahantering
- Mätning & uppföljning av leverantörer
- Hantera returer & reklamationer
- Från ritningsunderlag ta fram materiellista för inköp
- Lägga beställningar
- Leveransbevaka samt säkerställa leveranser
VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant eftergymnasial utbildning, såsom högskoleingenjör eller motsvarande inom YH
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tekniskt inköp
- Är obehindrad i svenska och engelska
- Har körkort
Vi söker dig som är
* Kommunikativ
* Problemlösande
* Samarbetsinriktad
* Strukturerad
Rekryteringsprocess
Steg 1 - Tester via Assessio
Steg 2 - Telefonintervju samt intervju med Academic Work
Steg 3 - Möte med Finepart
Steg 4 - Möte med ledning Finepart
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Bollebyggd
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231