Teknisk inköpsansvarig till Finepart

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med inköp inom ett innovativt bolag? I detta expanderande bolag utvecklas och säljs internationellt ledande teknik - vi kan lova ett omväxlande arbete i en inspirerande arbetsmiljö med möjlighet att forma sin egen arbetsroll.

OM TJÄNSTEN
Finepart är ett innovativt och teknikinriktat företag som utvecklar och säljer maskiner för komponenttillverkning med hög precision. Företagets teknologi är baserad på vattenskärningsteknik, som använder högtrycksvatten för att skapa en stråle som accelererar sandkorn (slipmedel) och avlägsnar material genom partikelerosion. Företaget grundades 2012 och har sitt huvudkontor i Bollebygd, Sverige.

I denna internationella miljö, unik för ett litet bolag, kommer man att ha ett stort inflytande och varierade arbetsuppgifter. Företagskulturen präglas av ideologin att man hjälps åt och lär sig tillsammans under resans gång. I och med detta skapas en naturlig gemenskap och laganda där man gärna hoppar in och assisterar där man ser ett behov. Vi ser därför att du är en prestigelös person som värdesätter en stark laganda. Det är vidare en trevlig och öppen stämning bland kollegor där det värdesätts att ha glädje i arbetet, du kommer att arbeta i ett mindre team av 10 personer.

Vi söker dig som har relevant teknisk bakgrund med ett grundligt intresse inköp och teknik. Vi tror att du har stark drivkraft för att fylla denna roll. Du skall ha förmåga att självständigt kunna driva frågor framåt i ditt dagliga arbete och förstår det tekniska språket, samt kan uttrycka dig väl i skrift. Vi tror att du är lyhörd samt har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning.

Du erbjuds


* Ett omväxlande arbete med möjlighet att forma sin egen arbetsroll
* En onboarding där man får lära sig produkten och komma in i arbetet
* En tilltalande arbetsmiljö med god sammanhållning och trevliga kollegor
* Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete någon dag per vecka
* Friskvårdsbidrag


ARBETSUPPGIFTER
- Offerthantering & utvärdering av dessa
- Fakturahantering
- Mätning & uppföljning av leverantörer
- Hantera returer & reklamationer
- Från ritningsunderlag ta fram materiellista för inköp
- Lägga beställningar
- Leveransbevaka samt säkerställa leveranser

VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant eftergymnasial utbildning, såsom högskoleingenjör eller motsvarande inom YH
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom tekniskt inköp
- Är obehindrad i svenska och engelska
- Har körkort

Vi söker dig som är


* Kommunikativ
* Problemlösande
* Samarbetsinriktad
* Strukturerad


Rekryteringsprocess

Steg 1 - Tester via Assessio

Steg 2 - Telefonintervju samt intervju med Academic Work

Steg 3 - Möte med Finepart

Steg 4 - Möte med ledning Finepart

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Bollebyggd


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om företaget här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024