Teknisk innesälj & eftermarknad till moderna ScanBox

Teknisk innesälj & eftermarknad till moderna ScanBox

Arbetsbeskrivning

ScanBox befinner sig på en spännande tillväxt- och förändringsresa i vilken du blir en nyckelspelare i att driva vår eftermarknadsfunktion framåt. Här kommer du tillsammans med dina kollegor supportera ett internationellt säljteam med en global marknad och du kommer att bidra till en exceptionell kundupplevelse. Slutanvändarna består av allt från världens främsta kockar, hotellkedjor, personalmatsalar hos stora techbolag till de som varje dag serverar våra äldre, sjuka och barn i de offentliga köken. Välkommen till dynamiska ScanBox!

Dina arbetsuppgifter
Som Technical Sales & Service Specialist har du som ansvar att globalt stötta våra kunder kring teknisk försäljning och eftermarknad och du säkerställer att produkt- och tekniskdata är korrekt och tillgänglig för våra kunder. Vi ser dig som en teknisk specialist som kommer att bygga, upprätta och underhålla ett väl fungerande servicenätverk för ScanBox produkter samt upprätta en supportprocess och agera second-line support för de serviceärenden som kommer in till företaget. Vidare är du ansvarig för affären kring vår eftermarknad och en nyckelperson i kontakten med servicepartners. Du utbildar våra partners och förser dem med viktiga dokument som tex verkstadshandbok, sprängskisser och elscheman. Du agerar även som back-up till övriga uppgifter i Business Support teamet vid behov.

En annan viktig del i ditt arbete är att dokumentera och sprida den kunskap som finns internt i företaget så att vi tillsammans kan utvecklas. Du blir en viktig länk mellan säljorganisationen, konstruktion och produktledningen. Tillsammans med säljteamet driver du affären av specialanpassade produkter och har en rådgivande roll gentemot våra kunder kring produkter och funktioner. Du kommer även delta vid olika mässor och kundbesök för att utveckla vår affär vidare.

Scanbox växer och det kommer även din roll att göra. Idag erbjuder vi ett servicepartnernätverk i Sverige och vi ser dig som ansvarig att vidareutveckla detta koncept och lansera det på vår globala marknad. Du kommer ingå i ScanBox Business Support funktion som är en del av säljorganisationen och rapportera till vår Business Support Manager. Du rör dig mellan de olika avdelningarna och funktionerna och är länken mellan konstruktion, Product Management och Business Support.


Din profil
För att skapa framgång i rollen ser vi gärna att du har något års erfarenhet av tekniskt kund- och serviceinriktat arbete och ett genuint intresse för teknik. Vi ser det som fördelaktigt om du har en ingenjörs- eller teknisk examen med dig. Då ScanBox verkar på en global marknad med breda kontaktytor behärskar du så väl engelska som svenska i skrift och tal på hög professionell nivå. Du har en god förmåga att hantera och utveckla systemstöd och digitala verktyg.

Förutom dina tekniska färdigheter sätter vi stor vikt vid dina personliga egenskaper så som prestigelöshet, relationsskapande och initiativtagande. Du är en socialt framåtlutad person och brinner för utmaningar och utveckling. Då du kommer få stor möjlighet att vara med och påverka ser vi gärna att du gillar att ta ansvar och arbeta utifrån uppsatta mål och processer där du hjälper till att skapa struktur och ordning. Du är en person som trivs i en lärande miljö med många kontaktytor, där du får möjlighet att utveckla din affärsmässighet och ditt intresse för internationella affärer. Du är tydligt nyfiken och intresserad av omvärlden vilket gör att du trivs väldigt väl i den globala miljö och det globala nätverk som du här kommer vara en del av.


Övrig information
Placeringsort: Olofström. Resor ingår i tjänsten och uppskattas till 10-20 dagar/år
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Varaktighet: Tillsvidare??
Arbetstid: Heltid, dagtid?

I denna rekrytering samarbetar ScanBox med Maxkompetens. Vid frågor kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Josefin Jönsson på 044-781 44 82 eller josefin.jonsson@maxkompetens.se. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi tar gärna emot dina handlingar snarast med sista ansökningsdag den 12 mars 2023. Ansökningar via epost mottages ej pga. GDPR


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
ScanBox is a niche company that develops, produces and sells innovative food logistics solutions that, through efficient flows and preserved food quality, contribute to a better overall economy for commercial kitchen operations in the welfare, hospitality and corporate segments in > 60 geographical markets. The company had 2022 a turnover of 140 MSEK with 50 employees.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024