OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SBL Group är en väletablerad aktör med stor kunskap och erfarenhet av slipmaterial och legotillverkning av stålprodukter. Vi har varit framgångsrika och sedan starten 1979 har verksamheten utvecklats och idag erbjuder vi slipmaterial, trailerdelar samt engineered parts (metall, plast och gummi) genom att vara specialister på sourcing och inköp av produkter med hög kvalité till rätt pris med kvalitetssäkrad leverans. Läs mer på www.sblab.se
Vår affärsidé är att skapa en bättre vardag för inköpare i tillverkande branscher genom vår välsmorda sourcingprocess. Vi fortsätter nu satsningen med att utveckla nya kunder och marknader och förstärker företaget med en teknisk innesäljare.
Om rollen
Som innesäljare får du ett omväxlande och varierande arbete. Inledningsvis kommer du arbeta med att vårda och vidareutveckla våra befintliga kunder både i Sverige och utomlands.
Efter hand kommer du, förutom kundvård och att driva vår merförsäljning ha en stor del i att knyta nya kunder till oss. Det innebär att du har ansvar för hela försäljningsprocessen, från att identifiera potentiella kunder, göra behovsanalys, offertarbete och driva säljprocessen framåt för att avslutningsvis förhandla och skriva avtal med kunden. Detta sker i huvudsak via telefon och mejl på både svenska och engelska då våra kunder finns både i Sverige och övriga världen.
Förutom säljuppgifterna är även ordermottagning inkluderat i tjänsten. Detta sker via mejl och administreras i vårt system. På sikt kan rollen även innefatta andra administrativa uppgifter och leverantörskontakter.
Som stöd i ditt arbete har du en engagerad och stöttande chef, tillika ägare och ni har ett nära samarbete. Placering för tjänsten är på vårt kontor i Kristinehamn.
Vår kandidat
Vi söker dig som har en teknisk utbildning på lägst gymnasial nivå samt erfarenhet som innesäljare, kundsupport eller ordermottagning från industrin. Du är bekväm med svenska och engelska i tal och skrift och har en hög administrativ förmåga. Du är en fena på Excel och kunskaper i ritningsläsning ser vi som meriterande.
Vi tror att du:
är tekniskt intresseradär van att arbeta med kunder via telefon och mejlhar hög fokus på kvalitetär nyfiken, uthållig och affärsmässig
Som person faller det sig naturligt för dig att ta nya kontakter, att hålla en hög servicegrad och arbeta med god struktur och hög noggrannhet. Du är van att arbeta nära kunden och uppskattar olika kulturer. Du gillar att göra affärer, tror på långsiktiga kund- och leverantörskontakter och drivs av att leverera resultat.
Om du vill jobba i en mindre organisation med sann entreprenörsanda där vi tror på lagspel, långsiktighet och äventyrslust kan detta vara jobbet för dig!
Ansökan
Vi samarbetar med Consensus. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Ahlin, 070-374 34 94 eller Alexander Wallnäs, 072-600 64 48. Din ansökan registrerar du på consensus.nu så snart som möjligt, dock senast den 14 mars.
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94