Teknisk innesäljare och order

Teknisk innesäljare och order

Arbetsbeskrivning

Företaget
Sedan starten 1989 har Pepab produktionspartner successivt utvecklat sin verksamhet och är nu en väletablerad leverantör av kundanpassade plåtkomponenter. Företaget har idag över 30 anställda och omsätter årligen drygt 50 mkr. Vi levererar till cirka 150 kunder varje år och vi vill påstå att bredden är vår styrka. Pepab har två produktionsenheter i Söderhamn, en maskinverkstad och en svetsverkstad.
Vår produktion
Som legoföretag har vi en stor variation i vår produktflora. Det här ställer krav på att våra medarbetare är duktiga på ritningsläsning och är goda problemlösare. Våra artiklar tillverkas i tunnplåt med höga krav på ytfinnish. Det här är en kombination som många gånger är utmanande. Vi arbetar alltid för att leverera minst den nivå kunden förväntar sig och vi behöver ha en god känsla för kvalitet. Det gör också att arbetet hos oss blir varierande och lärorikt för den som vill utvecklas.
Om rollen
Vill du ge våra kunder bästa service och är administrativt duktig? Är du en lagspelare som tror att vi skapar bäst resultat tillsammans? Nu söker vi vår nästa nyckelspelare för order- och offerthantering till vår marknadsavdelning om 6 personer.
I rollen som innesäljare och orderansvarig är du en nyckelperson för företaget. I ditt arbete har du ansvar för att skapa förtroende för företaget och vår verksamhet hos både befintliga och potentiella kunder. Du ansvarar för hela säljprocessen från första kundkontakt till avslutad affär med allt vad det innebär i form av att presentera företaget och tjänsterna samt sköta kontakter via telefon och mail.
En stor del av arbetet består i att hantera inkommande orders och offerter. I förfrågningar från kunden ingår ritningar, vilket är utgångspunkten för val av tillverkningsmetod. Därefter görs en produktionsberedning i Monitor och i vårt CAD/CAM system Trutops Boost. Då detta arbete lägger grunden för hur vår tillverkning går till, måste du ha ett stort tekniskt intresse för att bli framgångsrik i rollen.
I rollen ingår också koordinering och samordning vilket innebär att du har kontakt med alla delar av företaget och våra underleverantörer.
Arbetet sker dagtid mån-fre och förutsätter goda kunskaper i svenska.
Din profil
Vi tror att du är en positiv person som är noggrann och ansvarstagande. Du har lätt för att lära och är van vid att hanterera olika datasystem effektivt. Du är en lagspelare som sätter stort värde på att rutiner följs men du vill även vara med och driva ständiga förbättringar.
Vi söker i första hand dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom inköp, administration, produktionsplanering och orderflöden (gärna från producerande verksamhet) sedan tidigare. För rätt person finns möjlighet till upplärning.
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Är utbildad inom CAD-ritning/ritningsläsning eller på annat sätt har erfarenhet från detta sedan tidigare.
Har erfarenhet från Monitor (meriterande).
Har erfarenhet från order eller kundserviceroll (meriterande).
Har erfarenhet från plåtbearbetning eller annan producerande verksamhet (meriterande).



Ansökningsförfarande
Start för tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, sök därför redan idag!

Vid frågor är du välkommen att höra av dig via mail eller telefon.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pepab Produktionspartner AB Söderhamn
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Postadress

Björnängsvägen 6
Söderhamn, 82640

Liknande jobb


4 oktober 2024

2 oktober 2024