Teknisk Innesäljare till Armatec i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Armatec AB utvecklar kundanpassade koncept inom flödesteknik för vatten, värme, kyla och process. Alla våra tekniska lösningar utgår från kundernas specifika problem och möjligheter. Målet är att förenkla kundernas vardag genom att leverera färdiga system, funktionslösningar eller produkter. Vi erbjuder olika koncept för bland annat värmeväxling, pump- och mätteknik, avstängning och automation, styr och reglerteknik samt energieffektivisering.

Armatec är ledande i branschen tack vare våra medarbetares breda och djupa tekniska kunskap. Vi samarbetar med entreprenörer och konsulter och våra koncept används både av energi- och industrisektorn och aktörer inom fastighetsbranschen. Målet är att leverera flexibla lösningar för specifika kundbehov.

Armatec grundades 2003 men vi har över 60 års erfarenhet av branschen då bolaget är sprunget ur Armaturjonsson. Vi är verksamma med dotterbolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland och ägs av Ernströmgruppen. Armatec Sverige omsätter 360 MSEK i Sverige och har 89 anställda, varav 60 vid vårt huvudkontor i Göteborg. Läs mer på www.armatec.com

Armatec expanderar och behöver utöka försäljningsavdelningen med en relationsbyggande innesäljare med intresse av teknik och service. I rollen som innesäljare kommer du framförallt att arbeta inom affärsområdet Industri, men du stöttar även övriga affärsområdet Entreprenad vid behov.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som innesäljare är central och mycket viktig för Armatec när det gäller att skapa förtroende och goda relationer med kunder och övriga samarbetspartners. Du arbetar såväl med offert som order och ibland också som projektkoordinator vid större projekt. I många avseenden är du kundens första möte med Armatec i form av administratör för inkommande samtal och mail vilket ställer stora krav på gott kundbemötande och effektivt handlande. Du verkar många gånger som spindeln i nätet när olika frågor och projekt ska hanteras. I ditt dagliga arbete har du många kundkontakter via telefon och mejl, avseende bland annat order, offerter, leveransfrågor, teknik och produktfrågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Mottagning och registrering av order i affärssystem
• Ta emot förfrågningar och skapa offerter och övriga underlag till kund
• Leveransbevakning på inneliggande order
• Uppdatera och underhålla kunddata och aktivt arbeta med CRM system
• Enklare teknisk produktsupport
• Skapa mervärde för kunden genom att stötta utesäljare och produktchefer i affärsprocessen
• Tillsammans med teamet ta emot och prioritera samt fördela inkommande samtal och mail
• Deltagande på mässor och gemensamma kundaktiviteter

KVALIFIKATIONER
Vi tror att du har arbetat med liknande befattningar sedan tidigare och du tycker om att arbeta nära våra kunder och samarbetspartners som bygger på en hög servicenivå. Du ett tydligt intresse för affären och förstår hela säljprocessen och vet vilka insatser som krävs för att vinna förtroende. Du trivs med att arbeta med varierade arbetsuppgifter och kontaktytor. Du har en hög servicenivå och vill ge kunderna den expertis och engagemang som krävs för att nå framgång. Du har ett tekniskt intresse och vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, alternativt ifrån närliggande områden. Du är socialt begåvad och är duktig på att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du har ett positivt och enkelt sätt och har förmågan att leverera, men som samtidigt är ödmjuk och tycker om att arbeta i team. Du har god IT-kompetens och behärskar flytande svenska i tal och skrift och vi ser gärna att du har bra kunskaper i engelska.

VI ERBJUDER
Armatec har en värdegrund som bygger på affärsmässighet, engagemang, kompetens och arbetsglädje. Vår företagskultur bevaras och utvecklas tack vare engagerade medarbetare, en stark lagkänsla samt öppen och rak kommunikation. Tilltalar detta dig så kan du se fram emot många stimulerande arbetsuppgifter.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024