Teknisk innesäljare till BA Trading i Strängnäs

Teknisk innesäljare till BA Trading i Strängnäs

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse av entreprenadmaskiner och har tidigare kunskap om maskinuppbyggnad och teknisk support? Är du även social och drivs av att kunna ge kunden förstklassig service och vill jobba mot omsättningsmål? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team. 
Våra kunder är allt från privatpersoner med en maskin på gården till stora maskinparker och verkstäder från hela Sverige och norden. Kontakten mellan säljare och kund sker till största del via telefon och mail. En del kommer även förbi vår butik i Strängnäs för en mer personlig kontakt. Då vi har kunder utanför Sverige bör du ha goda kunskaper i engelska både i tal och skrift.  

Som säljare hos oss är din arbetsplats i direkt anslutning till butiken, lagret, verkstaden och vår inköpsavdelning. Vi jobbar alla i ett nära team för att kunna ge kunderna snabba leveranser och service av hög kvalitet.
Säljarna jobbar effektivt i moderna IT system och behöver klara av att växla snabbt mellan olika program, ordrar, kunder, telefonväxeln mm. Att vara snabb i och ha kunskap av olika IT-miljöer är högt meriterande.



Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter:


Kundkontakt över telefon, via mail, web och i butik
Order och offertregistrering, registervård av kunduppgifter samt  hantera kreditupplysningar.
Teknisk support, felsökning och råd gällande renoveringar av  kundens maskin.
Registrering av returer och reklamation mot kund, internt och kontakt med leverantörer.
Planering av internt arbete på vår verkstad.


Arbetsuppgifter som också kan förekomma vid underbemanning:
 Inventering och omstrukturering av lagerplatser.
 Lagerarbete.
 Inköp av reservdelar till lager och verkstad, leveransbekräftelse till säljare och kund.




Arbetstider
Tjänsten är heltid och arbetstiderna kan variera mellan 07.00-16.00 eller 08.00-17.00 måndag till fredag. Lön sätts helt individuellt utifrån kompetens och erfarenhet.
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.



Kvalifikationer
Du är en social, serviceinriktad och snabblärd person som känner stort ansvar över dina arbetsuppgifter. Du behöver vara strukturerad, noggrann, snabb i IT-miljöer och ha en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen behöver du tycka om och trivas med att prata i telefon.

 Vi söker dig som har:
Godkänd gymnasieutbildning.
Minst 2 års erfarenhet av reservdelsförsäljning, verkstadssupport  alternativt jobbat inom  verkstadsindustrin                                                  
B-körkort samt tillgång till egen bil
Goda IT-kunskaper
God Svenska och Engelska i tal och skrift


Det är meriterande om du har:
 Erfarenhet av affärssystemet Pyramid.
 Erfarenhet av verkstadsarbete.
 Truckkort, och gärna hjullastarkort.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2022-01-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Åsa Malmqvist, Rekryteringskonsult Randstad, asa.malmqvist@randstad.se



Om företaget
Vi säljer reservdelar till Volvo entreprenadmaskiner. Nya, begagnade och renoverade komponenter så som transmissioner, vattenpumpar, bromsdetaljer mm. Våra lokaler är i nyskick, ljusa och rena, fullt utrustade med automatiska lagerhissar, tvätthall, måleri, verkstad, stora arbetsplatser samt ett modernt utvecklat affärssystem.
Vi är ett positivt team på 14 anställda, varav 4 på verkstaden, 2 på lagret och resten på kontoret. Hos oss på BA Trading bjuder vi alla våra medarbetare på frukostbuffé varje morgon för bästa start på dagen. Vi ger våra medarbetare möjligheten att få en extra utbetald årsbonus som baseras på omsättning och utvecklingsmål.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024