Teknisk innesäljare till Fagerberg

Teknisk innesäljare till Fagerberg

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av innesälj - gärna inom mätteknik? Vill du vara en del av ett innovativt företag inom ventiler och instrument för processindustrin som genomsyras av en entreprenöriell företagskultur och stark teamkänsla? Är mixen av kundkontakt, teknik och försäljning något för dig? Fagerberg erbjuder goda arbetsvillkor, bra förmåner och framtida utvecklingsmöjligheter! Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Fagerberg befinner sig på en spännande tillväxtresa. Huvudkontoret finns i Göteborg, dit man nu söker en strukturerad, driven och kommunikativ medarbetare till sitt team för tjänsten som Teknisk Innesäljare. Tillsammans med ett team är du med och skapar möjligheter och stöttar kund att effektivisera sin tillverkningsprocess och få den så effektiv som möjligt. Fagerberg förser svensk industri med senaste tekniken för avancerad kontroll, styrning och mätning av flöden och har funnits i hela 125 år. Idag erbjuder Fagerberg Nordens största samlade sortiment av ventiler och instrument samt manöverdon, tryckavsäkring och explosionsskydd till Papper och massa-, kemi-, energi-, gruv och läkemedelsindustrin m.fl. Fagerberg Akademien erbjuder även kvalificerade grund-, fördjupnings- och specialistutbildningar för både kunder och interna deltagare. Är du redo att ta dig an en ny utmaning och vara med på denna resa?

Fagerberg erbjuder:


* Goda möjligheter att växa och utvecklas inom ett företag som gör världens bästa processteknik enkel och tillgänglig för sina kunder
* En dedikerad chef samt kollegor som stöttar dig i din start och utveckling
* Möjlighet att utvecklas genom interna och externa utbildningar inom produktinformation och personligt ledarskap
* En utmanade och spännande roll som ger dig en inblick i och erbjuder dig utveckling inom teknisk kunskap
* Möjligheter för dig att växa professionellt in i en roll med utökade ansvarsområden och flera karriärsmöjligheter
* En gedigen introduktion med interna produktutbildningar och mentorskap


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer främst arbeta med orderhantering och brett inom administrativa arbetsuppgifter och supportera distriktets kunder och Fagerbergs utesäljare som befinner sig runt om i Sverige. Det kan exempelvis vara frågor gällande prisuppgifter, anbud och leveranstider m.m. Detta så att utesäljaren får den nödvändiga support som krävs för att säkerställa nöjda kunder och ett fortsatt orderinflöde.

Du kommer bland annat att arbeta med:


* Handlägga kundorder, skicka beställningar till leverantörer, godkänna ordererkännanden och kontrollera priser, leveranstider, produkter och teknisk dokumentation m.m.
* Mot kunder utarbeta anbud som tekniskt motsvarar kundens krav med rätt produkt på rätt applikation.
* Vid behov och överenskommelse med chefen agera som projektledare, och ansvara för att projektmöte hålles med relevanta deltagare.
* Att löpande bevaka kundorder och leverantörsbeställningar enligt gällande rutinbeskrivning.
* Kommunicera med utesäljarna och övriga inblandade och svara för att fastställda prisnivåer, rabatter, försäljningsvillkor samt kundregister upprätthålles med ständiga uppgraderingar.
* Supporta kunder via telefon.


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som är


* Besitter ett tekniskt intresse, exemplifiera gärna detta i din ansökan.
* Har en fullständig gymnasieutbildning, meriterande om den är tekniskt inriktad.
* Har minst 1 års arbetslivserfarenhet av en tidigare teknisk- och säljinriktad roll.
* Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
* Har goda kunskaper i Officepaketet


Det är meriterande om du har:


* Någon form av eftergymnasial utbildning inom teknik/automation.
* Arbetat i något affärssystem - gärna Navision/Business Central
* Tidigare erfarenhet av CRM-systemet LIME


Som person är du:


* Strukturerad
* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Har en god samarbetsförmåga
* Service-minded
* Cooperative
* Structured
* Communicative


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning
* Placering: Västra Frölunda


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Fagerberg här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2023
  • Ansök senast: 8 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Säljare Key account eller innesäljare

Säljare Key account eller innesäljare

7 oktober 2024

7 oktober 2024