Teknisk innesäljare till HydraSpecma Component i Ljungby

Teknisk innesäljare till HydraSpecma Component i Ljungby

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
HydraSpecma Component AB ingår i HydraSpecma som är nordens största aktör inom hydraulikbranschen och sysselsätter fler än
1 200 människor. Hos oss får du jobba med de starkaste varumärkena och de duktigaste leverantörerna i branschen. HydraSpecma utvecklar, tillverkar och marknadsför applikationsanpassade hydrauliska system & komponenter för tillverkande industri, processindustri och eftermarknad. HydraSpecma Component erbjuder allt från enskilda hydraulikkomponenter till kompletta hydraulik-, rör-, slang- och ledningssystem samt service på den svenska marknaden.
HydraSpecma Component har ca 120 medarbetare. Läs mer på hydraspecma.com

HydraSpecma Component söker nu en Teknisk Administratör till Ljungby.

En varierande tjänst för dig som är tekniskt kunnig, kommunikativ, gillar att ha många bollar i luften och varierande arbetsuppgifter. I rollen har man kontakt med och ger service till HydraSpecmas kunder. Dagliga uppgifter är hantering av ordar, svara på kundförfrågningar, prissättning och leveransinformation såväl som hantering av reklamationer. Det kan också blir aktuellt med sambesök hos kund tillsammans med ansvarig säljare.
I rollen tillhör du ett team med 7 kollegor som jobbar med teknisk kundsupport för hela Hydraspecma Component men sitter i Ljungby respektive Skellefteå. I Ljungby är ni två som jobbar med liknande uppgifter och ni har er chef i Skellefteå.
I rollen ingår många interna kontaktvägar för att koordinera och säkerställa en god leverans och kvalitet såväl med försäljning som produktion. Lokalt i Ljungby samverkar du med teamledare för hydralverkstaden och kollegorna i slangmontering och på lager gällande leveranser och ordrar.

Arbetsuppgifter:
• Tar emot beställningar och förfrågningar
• Tar emot och hanterar reklamationer
• Dokumenterar förfrågningar, tekniska lösningar och besked till kund
• Upprättar offerter i samråd med kundansvarig och följer upp dessa
• Beställer i samråd med inköp, ej lagerförda artiklar utifrån kunds begäran/beställning


Arbetsplats: HydraSpecmas kontor i Ljungby
Varaktighet: Heltid. Kontorstider.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Anställning: Tillvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas.


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som tekniska administratör krävs god kännedom om hydraulik, vår bransch samt en känsla för service.

Vi tror att du har följande profil:
Utbildning:
• Teknisk gymnasieutbildning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, och goda kunskaper eller motsvarande erfarenhet inom produktion/tillverkning- och verksamhetsområden.

Erfarenheter och kunskaper:
• God kunskap och arbetserfarenhet inom hydraulik.
• Serviceminded som person. Gärna med erfarenhet från försäljning eller kundservice liknande arbetsuppgifter.
• God datorvana. Du hanterar Microsoft Office, Meriterande att ha arbetat i affärssystem tidigare.
• Du kommunicerar obehindrat på Svenska och Engelska

För att bli framgångsrik i din roll behöver du kunna arbeta med frihet under ansvar, prioritera dina arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt, arbeta såväl självständigt som i grupp.
Utöver dina erfarenheter och kunskaper lägger vi stor vikt vid din personlighet.


Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


Serviceingenjör med kundfokus!

Serviceingenjör med kundfokus!

28 augusti 2024