Teknisk innesäljare till Styreg

Teknisk innesäljare till Styreg

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för tekniska produkter och dessutom en bakgrund inom sälj? Vill du arbeta med siffror men samtidigt ha mycket kundkontakt och säkerställa att kunderna får de bästa tekniska lösningarna? Då har STYREG en intressant tjänst för just dig.  

Arbetsuppgifter
Som teknisk innesäljare på STYREG ansvarar du för att kunderna ska få bra service och marknadsmässiga priser. Du gör offerter till kunder för reservdelar och installation. Du upprättar även serviceavtal hos de kunder som har behov och i samband med det gör du en livscykelanalys för att veta när det är dags att exempelvis byta ut eller serva vissa delar av maskinen. Du ansvarar även för uppföljning av offerter och när dessa är godkända lämnar du över arbetet till din kollega som samordnar arbetet. 

Arbetsuppgifterna innebär bland annat;
Göra offerter till kunder 
Kundkontakt främst på telefon
Ta fram serviceavtal
Göra livscykelanalyser
Ta fram artikelnummer på reservdelar utifrån maskindata
Hjälpa till att avlösa växeln


Kvalifikationer och erfarenheter
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med sälj, gärna av tekniska produkter samt att du har ett tekniskt intresse och förståelse för tekniska produkter. Vi ser även att du är administrativt lagd samtidigt som du trivs med kundkontakten och drivs av att hjälpa kunderna på bästa sätt. Vi tror att du med fördel tidigare arbetat med offertarbete eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Salesforce.


Personliga egenskaper
Vi ser att du är en social person som trivs i en varierande roll i ett litet team. Vi tror även att du är flexibel och prestigelös som person då det är ett litet bolag där alla ställer upp för varandra. Rollen kräver även att du är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt har lätt för att se vad som behövs göras och inte är rädd för att hugga i där det behövs. Det är en bred roll som kräver att du kan prioritera och ta ansvar över att dina arbetsuppgifter blir färdiga i tid. Det ges även möjlighet till frihet att forma sin roll.


STYREG erbjuder dig
Ett spännande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett flexibelt och målinriktat företag. STYREG har stort fokus på att utveckla de anställda och tillhandahåller både intern och extern utbildning. Som anställd på STYREG får du även ta del av fördelaktiga förmåner som friskvårdsbidrag, fler semesterdagar samt kortare arbetstid. Du kommer att få en gedigen introduktion av den medarbetare som har rollen idag och du kommer även kunna ställa frågor till andra kollegor som gärna hjälper dig.  


Ansök
I den här rekryteringen har STYREG valt att samarbeta med JKS Sverige. Sök gärna tjänsten redan idag, med registrerat CV på www.jksgroup.se, då vi gör löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Johanna Holmberg, på telefonnummer 070-968 30 31.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Styreg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024