OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kundfokuserad och ansvarsfull person som drivs av att ha diversifierade arbetsuppgifter och att få bli en viktig medlem i teamet? Letar du efter en stabil och trygg arbetsgivare där du kan utvecklas? Vill du arbeta internationellt? Då kommer jobbet som teknisk innesäljare till Sulzers offertavdelning att passa dig perfekt.
Denna rekrytering är ett samarbete mellan Jefferson Wells och Sulzer där du blir anställd av Sulzer Pumps Sweden AB.
Arbetsbeskrivning
Detta är en väldigt rolig tjänst om du tycker om att ha kontaktytor både internt och externt. Då vår kollega går vidare internt behöver vi förstärka vårt offertteam där vi stöttar försäljningsorganisationen samt övriga företaget. Vår avdelning arbetar mot Industri samt Vatten och Avlopp, denna roll är främst inriktad mot Vatten och Avlopp. I tjänsten ingår daglig kontakt med kunder samt övriga säljorganisationen och innebär avancerad problemlösning på daglig basis.
Du kommer att:
* Läsa och tolka förfrågningar
* Stötta kund med produktval utifrån förfrågningsunderlag med hänsyn tagen till gällande standarder
* Sammanställa offerter
* Vid större projekt agera projektledare i nära samarbete med ansvarig säljare
* Arbeta med offentliga upphandlingar
Jobbet innebär ett tätt samarbete mellan olika avdelningar och du kommer att ingå i ett offertteam bestående av 5 personer.
Kvalifikationer
Du är en positiv och serviceinriktad person med teknisk eftergymnasial utbildning.
Engelska är en naturlig del av arbetet och det är viktigt att du känner dig bekväm i både tal och skrift. Du har en naturlig drivkraft i att det är roligt att lära och utvecklas. Du är kommunikativ som gillar att prata i telefon så väl som att kommunicera via mail.
Du behöver:
* Teknisk eftergymnasial utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet
* Erfarenhet med kundkontakt, i så väl tal som skrift
* Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav
* God datorvana och vana att lära sig nya program.
* Arbeta obehindrat i Microsoft program så som outlook, word med god förmåga att hantera Excel.
Det är meriterande om du har en bakgrund inom vatten och avloppsområdet samt erfarenhet av offentliga upphandlingar.
För att lyckas i rollen krävs att du har en förmåga att prioritera även under intensiva perioder. Du är nyfiken på att lära dig nya saker och har ett stort tekniskt intresse.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en bra och trygg arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer få en gedigen upplärning där du blir del av ett internationellt spännande bolag med produkter som håller hög kvalitet. Vi är ett gott team som arbetar tillsammans där du kommer få varierande arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Du har goda möjligheter att påverka hur din dag ser ut. Du kommer sitta i våra trevliga lokaler i Mölndal. Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Sulzer är ett globalt ledande företag inom utveckling och leverantör av pumpar, omrörare, luftarutrustning och blåsmaskiner till kunder inom områden som olja, gas, vatten, vattenrening gruvdrift, pappersindustri och liknande. Sulzer tillhandahåller en utmanande och givande arbetsmiljö där mångfald är värderad som nyckelfaktorn till framgång.
Kontakt
I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se alternativt 031 - 61 72 94.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Kahanek
011-194354