Teknisk integrationsspecialist till Worldline!

Teknisk integrationsspecialist till Worldline!

Arbetsbeskrivning

Hos Worldline kliver du rakt in i en mångkulturell miljö med engagerade kollegor och en närvarande chef. Som teknisk integrationsspecialist jobbar du med integration av Worldlines betallösningar till både små och stora bolag inom olika sektorer. För dig som är teknisk lagd med ett intresse för service och relationer ges du möjligheten att fortsätta din karriär ett av världens ledande företag inom betallösningar. Välkommen till Worldline!

OM TJÄNSTEN
Worldline är världens fjärde största företag inom betallösningar har flera kontor i Sverige, med över 400 anställda, varav runt 200 medarbetare på kontoret på Södermalm. Som teknisk integrationsspecialist jobbar du med integration av en av Worldlines produkter, PaymentIQ, som bland annat används av kunder inom spel- och resebranschen. Du kommer att tillhöra ett mindre team om fyra personer där ni alla hjälps åt att hantera integrationsprojekten för de kunder som teamet ansvarar för.

En hälsning från din närmsta chef

”Hej! Jag heter Johanna och jag leder ett av våra integrationsteam på Worldline. Merchant Integrations är ett litet team som arbetar med att integrera nya kunder i våra system. Det är högt tempo, ständigt utvecklande och väldigt roligt! Genom att arbeta med oss kommer du lära känna in- och utsidan av e-handel och ha kontakt med människor över hela världen och utvecklas i ett företag som har som mål att vara bäst i klassen inom e-handel. Som chef tror jag på ett varmt och ärligt ledarskap och kommer vägleda och stötta dig när du växer med oss."

ARBETSUPPGIFTER
Som integrationsspecialist arbetar du med att stötta, projektleda och onboarda Worldlines kunder vid integration av Worldlines betalsystem. Produkten PaymentIQ säljs som en SaaS-lösning och är en snabb, dynamisk och komplex plattform med ett stort antal integrationer mot system och olika betalningsmetoder. Förutom kunderna har du också flera interna kontaktytor så som utvecklare, support, sälj och produktägare.

Du kommer exempelvis att…


* Projektleda och stötta kunder som integrerar Worldlines betalplattform
* Stötta Worldlines säljare vid tekniska frågor
* Felsöka eventuella problem i plattformen vid integrationer
* Stötta upp med teknisk support
* Skapa och uppdatera teknisk dokumentation och integrationsguider


VI SÖKER DIG SOM
Detta är en perfekt roll för dig som trivs i en internationell miljö och vill till ett företag som är mån om långsiktighet hos sina medarbetare och att skapa interna karriärmöjligheter. Som person är du serviceinriktad, duktig på att läsa av kunders behov och har en förmåga strukturera upp ditt arbete på egen hand. Vi tror att du både har ett stort tekniskt intresse men även lockas av att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Vidare har du…


* Erfarenhet från teknisk support
* Förståelse för API:er och hur servrar och klienter kommunicerar
* Mycket goda kunskaper i engelska då majoriteten av kommunikationen sker på engelska


Det är meriterande (dock inget krav) om du har…


* Kunskaper inom CSS, HTML, JavaScript, Java eller annat programmeringsspråk
* Erfarenhet från betalbranschen


I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Motivera väl varför du valt att söka.

De personliga kompetenser vi ser som särskilt viktiga är:


* Problemlösande
* Självgående
* Serviceinriktad
* Kommunikativ


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning.
* Arbetstider: kontorstider
* Placering: Götgatan, Södermalm
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt Rekryteringskoordinator Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Worldlines önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Worldline är en ledande leverantör av internationella betalningslösningar för e-handel och deras kundportfölj innehåller några av världens största e-handelsföretag. På kontoret i Stockholm är det ett ungt och hungrigt klimat och du kommer kunna lära dig mycket av dina kollegor. Vill du komma till en internationell och rolig arbetsplats där folk väljer att stanna är detta jobbet för dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 27 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 oktober 2024

Scrum Master

14 oktober 2024

14 oktober 2024