OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en konsult som kan axla rollen som teknisk projektledare, och som har erfarenhet av OpenShift.
I rollen ingår att designa, planera, arbetsleda utvecklare och etablera förutsättningar för leverans av en Container-plattform (OpenShift) för kunden. Du arbetar i första hand inom projekt Middleware, tillsammans med projektledare, arkitekter, utvecklare. leverantörer och slutanvändare, för att leverera en plattform med hög grad av automation vilken stödjer IT-förmågor och applikationer med höga krav på tillgänglighet, riktighet och konfidentialitet.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom datavetenskap, alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet.
- 10 års erfarenhet av aktivitetsplanering, uppföljning och prioritering i större projekt 10 års erfarenhet av aktivitetsplanering, uppföljning och prioritering i större projekt med en budget om minst 15 mkr i en komplex verksamhet som kunden bedömer relevant för uppdraget.
- 10 års mycket breda och goda kunskaper om IT-teknologier, främst inom open source-området.
- Minst 2 års kunskap av arkitekturen och användningsområden för Containerplattformar som OpenShift och Kubernetes.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 2 års erfarenhet av säkerhetsarbete, riskhantering och standarder samt tillämpning av dessa i praktiken.
- Mycket goda kunskaper av analys- och utredningsarbete samt tillämpning av metodiker för detta, minst 1 referensuppdrag anges.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom statlig myndighet.
- Erfarenhet av ISO 27001 och säkerhetsmedvetande, minst 1 referensuppdrag anges.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom energisektor.
Önskemål om personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.
- Arbetar självständigt och målinriktat.
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
- Förmåga att leda en grupp med både interna och externa resurser.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström