OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid! Vi leder marknaden och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar. För att vi ska lyckas med det behöver vi säkerställa framtida kompetensutveckling hos våra helägda och privata återförsäljare.
Har du ett genuint tekniskt intresse kombinerat med ett stort intresse för pedagogik och kommunikation? Vill du vara med på den här spännande resan? Då har du ett utmärkt tillfälle att söka en plats i vårt team!
I vår dynamiska miljö krävs stor flexibilitet men också ett genuint intresse för att optimera hur vi tränar organisationen, primärt vad gäller teknisk bitar men även utifrån den digitala vardag vi möter och den allt snabbare växande elektrifierings utveckling vi står mitt i.
Fokus är att bistå med support och leveranser av högkvalitativa och effektiva lösningar för att säkra den tekniska kompetensen som kräver ett snabbare tempo på marknaden än någonsin tidigare.
Du ingår i gruppen ”Teknisk Support” och vårt huvuduppdrag är att stödja hela svenska nätverket med teknisk support och kompetensutveckling.
Det innebär att du samarbetar med Scania Academy (vår interna utbildningsleverantör) där du ansvarar för att identifiera behov, effektivt utveckla och leverera tekniska utbildningslösningar.
Din profil
Som person har du ett inkluderande arbetssätt, du tycker att det är lätt att kommunicera med andra och vill bidra till ökad teknisk kompetens - kanske har du varit tränare i andra sammanhang. Det är meriterande om din tekniska bakgrund ligger inom motorteknik eller elektroteknik.
Det är också viktigt att du är en stark lagspelare och att du agerar på ett respektfullt sätt som individ.
Du gillar att arbeta i projektform och har förmågan att översätta olika behov till välanpassade utbildningslösningar. Du är bra på att skapa struktur, har en analytisk förmåga och trivs med koordinerande uppgifter.
Vi tror att du har ett par års erfarenhet kopplat till produkt eller service inom området tunga fordon och starkström.
Flytande engelska och svenska i både tal och skrift krävs.
Ytterligare information
För frågor kontakta Alessandro Pontecorvi, Chef Teknisk Support på mail: alessandro.pontecorvi@scania.com
Ansökan
Vi ser fram emot att få din ansökan inklusive CV, relevanta intyg/betyg och personligt brev senast den 2024-03-01. Rekrytering och urval kommer att ske löpande och en bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.
Välkommen med din ansökan!
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.