OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania Sverige är inne i en händelserik och spännande tid! Vi leder marknaden och har ett fantastiskt produkt- och tjänsteprogram i portföljen. Vi har samtidigt bestämt oss för att leda skiftet mot hållbara transportlösningar. För att vi ska lyckas med det behöver vi säkerställa framtida kompetensutveckling hos våra helägda och privata återförsäljare.
Har du ett genuint tekniskt intresse kombinerat med ett stort intresse för pedagogik och kommunikation? Vill du vara med på den här spännande resan? Då har du ett utmärkt tillfälle att söka en plats i vårt team!
I vår dynamiska miljö krävs stor flexibilitet men också ett genuint intresse för att optimera hur vi tränar organisationen. Främst när det kommer till det tekniska men även utifrån den digitala vardag vi möter och den allt snabbare växande elektrifieringsutveckling vi står inför.
Ditt uppdrag
Fokus är att bistå med support och leveranser av högkvalitativa och effektiva lösningar för att säkra den tekniska kompetensen som kräver ett snabbare tempo på marknaden än någonsin tidigare.
Du ingår i gruppen ”Teknisk Support” och vårt huvuduppdrag är att stödja våra helägda och privata återförsäljare med Teknisk support och kompetensutveckling.
Det innebär att du samarbetar med Scania Academy (vår interna utbildningsleverantör) där du ansvarar för att identifiera behov, effektivt utveckla och leverera tekniska utbildningslösningar.
Din profil
Som person har du ett inkluderande arbetssätt, du har lätt för att kommunicera med andra och vill bidra till ökad teknisk kompetens - kanske har du varit tränare i andra sammanhang. Det är meriterande om din tekniska bakgrund ligger inom motorteknik eller elektroteknik.
Det är viktigt att du är en stark lagspelare och att du agerar på ett respektfullt sätt som individ. Du gillar att arbeta i projektform och har förmågan att översätta olika behov till välanpassade utbildningslösningar. Några av dina styrkor är att du är bra på att skapa struktur, har en analytisk förmåga och trivs med koordinerande uppgifter.
Vi tror att du har ett par års erfarenhet kopplat till produkt eller service inom området tunga fordon. Flytande engelska och svenska i både tal och skrift krävs.
Ytterligare information
För frågor kontakta Alessandro Pontecorvi, Chef Teknisk Support, 010-7066741.
Ansökan
Vi ser fram emot att få din ansökan inklusive CV och personligt brev senast den 31 augusti 2021. Rekrytering sker löpande med undantag för semesterperioden.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2020 registrerade Scania Sverige 4 960 tunga fordon samt 488 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 45,3%.