OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du kommer bland annat att: - ansvara för att enheten utvecklas enligt mål - ansvara för resursbehovet - skapa utvecklingsplan för enheten - se över konsultbehov samt att personal- och uppdragsfördela dessa - ansvara för affärsutvecklingen av tjänsten internt och externt - se över och eventuellt nyttja befintliga avtal inom koncernen och medverka i förhandlingar - utveckla utbildningsutbudet och tjänster kring detta. Du kommer att ha personalansvar för de personer som på heltid ska ingå i din avdelning. Utbildning/erfarenhet Du är troligtvis civilingenjör eller så har du en teknikbakgrund med relevant insyn och förståelse. Du är en gedigen entreprenör med 5-10 års yrkeserfarenhet. För att lyckas i denna tjänst krävs att du idag jobbar som konsult eller konsultchef på ett teknikkonsultbolag inom produktutveckling med ett omfattande nätverk, men nu vill vidare i din utveckling. Det är en klar fördel om du har ledarskapserfarenheter, men det är dock inget krav. Vidare har du utmärkta kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och i skrift, samt goda kunskaper i Office-paketet. Du trivs med självständigt arbete och tycker om att bygga upp något nytt. Du har erfarenhet av att sälja tjänster och är klar över vad som krävs för att bygga upp en organisation kring detta. Förmåner Hälsovård, friskvård, ITP. Företagsbeskrivning Varje år provar Intertek i Sverige säkerheten hos cirka 10 000 elektriska produkter. En del av dessa förses med ett S-märke, som visar på europeisk säkerhet. Intertek är ett internationellt företag med ett brett spektrum av tjänster som gäller säkerhet och prestanda. Internationaliseringen och det faktum att alltmer av produktsäkerhetsarbetet styrs av officiella regelverk och standarder gör att Intertek mer och mer kan betraktas som ett kunskapsföretag. En snabbt växande del av verksamheten är därför rådgivning och utbildning. Intertek är ett av världens största provnings- och certifieringsföretag, som har kontor och laboratorier i över 100 länder världen över. Intertek Semko AB i Sverige har cirka 260 anställda i Kista. Intertek är ackrediterat av SWEDAC och Anmält organ/ Notified Body för ett flertal av EUs olika direktiv: Lågspänningsdirektivet, EMC-direktivet, R&TTE-direktivet, Medicintekniska produktdirektivet och Maskindirektivet. I det världsomspännande CB-systemet, vilket omfattar mer än 30 länder, är Intertek en av dem som utfärdar flest antal certifikat. CB är ett system där medlemmarna accepterar varandras provningar som underlag för certifiering. En certifiering som sedan används för marknadstillträde. Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82
0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00