Teknisk koordinator

Teknisk koordinator

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Nu söker vi en teknisk koordinator till vårt Leveranskontor.

På Leveranskontoret arbetar vi bl.a. med tekniska anslutningar av Ineras Nationella tjänster. Vi arbetar strukturerat och kunddrivet. Vårt mål är att möjliggöra så smidiga och bra anslutningar för våra kunder som möjligt. De närmaste åren har vi även fokus på att stödja de regioner som tecknat särskilda avtal om stöd inför deras byte av vårdinformationsmiljöer. Just nu är vi mitt uppe i ett förändringsarbete av vårt arbetssätt där målet är att jobba mer teambaserat och med ett bredare ansvar i alla delar som en anslutning omfattar, från ”ax till limpa”.

Som Teknisk Koordinator inom Leveranskontoret kommer du att ansvara för att driva, utreda och koordinera tekniska frågor, allt för att på bästa sätt hjälpa våra kunder i mål med anslutningar till Ineras tjänster. Du kommer också att ha många kontakter med flera funktioner inom Inera. Vi är måna om att jobba med ständiga förbättringar och du förväntas aktivt bidra i effektiviseringsarbetet inom anslutningsprocessen.

Ditt ansvarsområde

• Stödja kunderna vid tekniska frågeställningar som rör anslutningar
• Ansvara för att granska, utreda och godkänna anslutningsbeställningar till test- och produktionsmiljöer
• Ansvara för att driva, utreda och koordinera tekniska frågor under anslutningsfasen till Ineras tjänster samt dokumentera resultatet
• Stödja leveransansvarig och leveranssamordnare vid tekniska frågor
• Koordinera felsökningsarbete under anslutningsfasen inom Inera
• Delta i eller leda effektiviseringsarbete inom anslutningsprocessen

Det här är du

• Du har en relevant akademisk bakgrund som t ex systemvetare, ingenjör med IT- inriktning eller liknande samt uttalat bra kunskap och erfarenhet inom IT
• Du har minst fem års erfarenhet från liknande arbete

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av testarbete
• erfarenhet av att leda och koordinera felsökningsarbete
• erfarenhet av och intresse för processarbete
• förståelse för den nationella infrastrukturen, gärna för de ingående infrastrukturkomponenterna för Ineras tjänster och/eller någon av Ineras tjänster.

Inera som arbetsplats

På Inera jobbar vi i högt tempo, både digitalt och på plats. Vi är måna om att våra medarbetare ska ha en balans mellan jobb och privatliv, så vi satsar på friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag, semesterväxling, lunchkort och bra pensionspaket. Likaså är vi inställda på att våra medarbetare ständigt ska kompetensutvecklas så att vi alltid är rustade för våra kunders behov, som är vårt viktigaste fokus.

Tjänsten är en fast anställning och på heltid. Ansökningar hanteras löpande, så vänta inte med att höra av dig! Vi vill att du skickar in CV och personligt brev på svenska.

Välkommen med din ansökan!

Frågor om tjänsten?

• Sektionschef Kundstöd, Maria Walkenström: mara.walkenstrom@inera.se
• Gruppledare Leveranskontoret, Linda Benedicto: linda.benedicto@inera.se
• HR-generalist, Nina Ingren: nina.ingren@inera.se

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024