OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en tekniker till ett av deras tekniska supportteam. Personen de söker ska ha en bakgrund som utvecklare, teknisk kompetens, förståelse och intresse av att arbeta med support mot kunder både internt och externt.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom aktuellt leveransområde är att löpande bevaka driftsrelaterade larm och incidenter samt hantera inkommande supportärenden. Rollen förväntas analysera inkomna ärenden, utföra initial teknisk felsökning, baserat på innehåll i tex loggar, administratörsgränssnitt mm vilket kräver både teknisk förståelse och verksamhetsförståelse. Att föreslå åtgärd, i vissa fall utföra åtgärd eller skapa underlag för vidare felsökning hos specialister ingår också inom ansvarsområdet. Det är viktigt att ha en god teknisk förståelse för att på ett strukturerat och snabbt sätt kunna göra en konsekvensbedömning då en incident eller supporthändelse inträffar.
I arbetet ingår även att löpande ansluta externa parter till deras tekniska tjänster via parametersättning. Man ska även kunna vägleda och instruera externa parter om korrekt konfiguration och filinnehåll för att säkerställa kommande anslutningar. Viktigt att kunna kommunicera på svenska både i tal och skrift. För att nå framgång i detta uppdrag bör du kunna agera i ett högt tempo och snabbt ställa om enligt nya förutsättningar. Du behöver vara strukturerad, ha hög social kompetens och vara duktig på att kommunicera, samverka och lösa problem med både interna och externa parter. Att du är analytisk och kan arbeta självständigt, men samtidigt kunna avgöra när uppgiften ska hanteras av annan, är en förutsättning. Kunden genomgår även en agil transformation med inriktning mot Safe och det är viktigt att efterfrågad person har erfarenhet av hur agilt arbete bedrivs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:
- Övervakning av applikationsdrift (att deras IT-applikationer fungerar som de ska) genom att kontrollera ärenden i ärendehanteringssystem (larm, incidenter och frågor från kunder), loggar, administrationsgränssnitt etc.
- Gå igenom applikationsdriftsläget varje varje morgon inför rapportering till driftsansvariga.
- Strukturerad felsökning.
- Löpande bevaka och hantera (följa upp och slutföra) ärenden i supportteamets funktionsbrevlåda. Prioritera i samverkan med ansvarig för Support & Drift
- Delta vid incident- och problemhantering som rör leveransområdet och har god dialog med kund och berörda parter
- Signalera om och när nödvändig IT-relaterad dokumentation för applikationsdrift behöver kompletteras.
- Anslutning av nya kunder till deras informationsflöden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Utmärkt svenska i tal och skrift.
- Minst 1 års erfarenhet av systemutveckling med Java under de senaste 3 åren
- Minst 1 års erfarenhet av arbete inom Linux/Unix miljö under de senaste 3 åren
- Minst 1 års erfarenhet med arbetet i en teknisk miljö med många integrerade system
- Arbete inom affärskritiska objekt
- Minst 2 års erfarenhet med SQL under de senaste 3 åren
- Minst 2 års erfarenhet av XML/XSD
- Arbetat minst 1 år inom applikationsförvaltning
- Arbetat med verksamhetskritiska incidenter
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Gärna erfarenhet från driftövervakning, servicedesk eller motsvarande
- SM9 eller annat ärendehanteringssystem
- Jira
- Erfarenhet av att arbetat med en applikationsserver, helst weblogic
- Kännedom om Jenkins
- IT-utbildning från högskola, motsvarande systemvetarutbildning
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström