Teknisk Koordinator med Erfarenhet av ITIL v.3, Stockholm

Teknisk Koordinator med Erfarenhet av ITIL v.3, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Kunden söker förstärkning till ett utav sina team. Teamets uppdrag är att kvalitetssäkra införande av förändringar i IT- avdelningens produktionsmiljö samt att kontinuerligt följa upp och förbättra kvalitén avseende arbetssätt och processer för change, release och request.

Arbetsuppgifter:

- Säkerställa att Gatekeeping av normalförändringar (normal change) har utförts innan driftsättningar.

- Samplanera beställningar och driftsättningsaktiviteter primärt i IT- avdelningens produktionsmiljö.

- Hantera det övergripande planeringsschemat för förändringar.

- Utvärdera och godkänna kandidater till standardförändringar (standardchange).

- Följa upp och utvärdera förändringar i produktionsmiljön inom ramen för Review och PIR.

- Upprätta och förvalta dokumentation gällande Change, Release och Request.

- Utveckla och etablera arbetssätt för Change, Release och Request.

- Facilitera CAB enligt protokoll och agenda.

- Förvalta CAB- protokollet.

- Informera om schemalagda förändringar (change) via fastställda kanaler.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 4 års erfarenhet av att jobba inom ramverket ITIL v.3 eller uppåt.

- Minst 4 års erfarenhet av att leda, styra och följa upp tekniska ärenden.

- Erfarenhet av att jobba i ärendehanteringsverktyg.

- Kompetens att planera, prioritera och uppfölja teknikärenden.

- Ha arbetslivserfarenhet från IT-branschen (minst 4 år).

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Universitets- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande kunskaper som du fått genom arbete.

- Certifiering inom ITIL v.3 eller uppåt.

- Vana av ärendehantering i verktyget ServiceNow.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Lagspelare som gillar att jobba i team.

- Prestigelös- du gillar att dela med dig av dina kunskaper och är hjälpsam mot dina kollegor.

- Serviceminded- du gillar att se våra beställare/kunder få sina önskemål uppfyllda.

- Ordningssam- du gillar att ha administrativ ordning och reda i exempelvis kalendrar och protokoll.

- Social- du har förmågan att anpassa dig till olika sociala kontexter beroende på tid och sammanhang och har ett intresse av att lära känna människor du arbetar med.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024