OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker en Teknisk koordinator/projektledare. Arbetet kommer att bedrivas i ett kritiskt produktionsteam för RHEL, PaaS & Databas. Kudnen befinner sig i en spännande fas där en helt ny infrastruktur ska implementeras och tas i bruk. För att sköta den befintliga plattformen och i vissa fall arbeta i pågående projekt behövs en koordinator som gärna har kunskap om moderna infrastrukturtekniker inom LAN/WAN men även OCP3/OCP4 och WIN Server. Det viktigaste är att du är en person med goda sociala färdigheter som snabbt kan etablera kontakter på rätt platser i organisationen för planering av migreringsaktiviteter och att du gillar att ha många bollar i luften samtidigt.
Arbetsuppgifter:
- Koordinering av migreringsaktiviteter (OCP, RHEL, WIN, Databas).
- Personalkoordinering/tidsplanering för IT- avdelningen avseende migreringar och produktionssättningar till nya produktionsplattformen.
- Dokumentation av rutiner och processer rörande migreringarna.
- Ingå i migreringsprojektet för Multitenancy- plattformen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- 3 års dokumenterad erfarenhet av praktiskt arbete där man agerat koordinator/projektledare inom IT- projekt
- Konsulten ska ha god dokumentationsvana.
- Svenska i tal och skrift på modersmålsnivå.
- Engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Kunskap om AD, Windows Server, RHEL och VMware, Oracle, MS SQL.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström