OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KW Bruun Autoimport AB är generalagent för Peugeot i Sverige och omsätter ca tre miljarder kronor årligen. Tillsammans med systerbolaget KW Bruun Import A/S ingår företaget i KW Bruun Scandi-koncernen, som ansvarar för import, försäljning, service och reservdelsdistribution för Peugeot i Sverige och Danmark. Sedan verksamheten med Peugeot startade 1998 har försäljningen ökat från 4.000 bilar till drygt 21.000 bilar vilket gör Peugeot till ett av Sveriges större bilmärken. Peugeot går de närmaste åren en spännande framtid till mötes med många intressanta lanseringar både inom personbils- och transportbilssektorn. Bilförsäljningen bedrivs genom 69 fristående Peugeothandlare från Malmö i söder till Luleå i norr, auktoriserad service utförs på 81 verkstäder. Företaget har 75 anställda som arbetar i trevliga lokaler i Årsta utanför Stockholm. Arbetsuppgifter I rollen som Teknisk Koordinator ansvarar du för att kommunikation och uppföljning i tekniska frågor fungerar optimalt både internt och externt. Detta innebär bland annat: . Ansvar för rapportering av tekniska fel och brister i syfte att förkorta ledtiden mellan upptäckt fel och slutgiltig lösning. . Ansvar för rapportering av tillbud av säkerhetskaraktär i syfte att snabbt informera och klargöra orsaken till incidenten, detta för att minimera risker inför framtiden. . Ansvar för att inkomna felrapporter behandlas och att eventuella reservdelslån registreras och följs upp. . Kontinuerligt informera respektive verkstads Tekniskt ansvarige om nya tekniska lösningar, samt anordna minst två organiserade tekniska möten per år. Personen vi söker ska hålla sig uppdaterad på de regler, rutiner och lagar som berör ansvarsområdet. Det ligger också i ditt ansvar att säkerställa att tidplaner hålls och att arbetet alltid utförs med högsta möjliga kvalitet. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har teknisk utbildning, och flera års arbetslivserfarenhet från liknade arbetsuppgifter inom bilbranschen. Du har mycket god datorvana inom MS Office, goda språkkunskaper i svenska och engelska. Kan du franska är det en merit. Avgörande personliga egenskaper är att du är pedagogisk och kan genomföra tekniska möten samt förse utbildningsavdelningen med information om eventuella utbildningsbehov hos återförsäljare. Du är lösningsorienterad, drivande, kreativ och strukturerad. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsvillig. Tjänsten ska tillsättas omgående och av den anledningen är du välkommen med din ansökan redan idag.