OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och är en problemlösare? Har du lätt för att ta egna initiativ och trivs i en koordinerande roll där du får ta ett stort ansvar? Vår kund vill förstärka laget och nu har du möjlighet att komma till denna breda och ansvarsfyllda tjänst!
I rollen som Teknisk Koordinator kommer du arbeta för att nå uppställda mål för kostnad, kvalitet, leveranssäkerhet och överenskomna förbättringar. Du arbetar nära med säljarna, konstruktion, produktion samt inköp för att processa signerad order från offert till kundorder och produktionsorder.
Du kommer ansvara för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget.
Som Teknisk Koordinator kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:
• Ta emot och registrera kundorder
• Hantera rabattansökningar
• Skapa produktionsorder
• Orderlägga truck mot fabrik
• Följa upp kundanpassningar mot fabrik
• Rapportering
Personprofil
Vi söker dig som har teknisk och industriell erfarenhet och intresse. Du letar efter ett varierat arbete, där vi tror att du trivs med att koordinera flera arbetsuppgifter parallellt. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven och framåt. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi söker dig som har administrativa erfarenheter i yrkeslivet sedan tidigare.
Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid din koordinerande ådra och goda samarbetsförmåga. Du är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, trivs med att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor
Meriterande med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område. Du har god datavana och administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är även meriterande mer erfarenhet av teknisk support samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem, med fördel SAP.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, Visstidsanställning med god chans till förlängning
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro
Om PerformIQ
Rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Jakob Erlingsson på 073-353 75 38 . Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17