OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
OIO söker för kunds räkning en koordinator med stort tekniskt intresse som kommer att arbeta med stöd till företagskunder. Kunden är ett mindre bolag som tillhör en stor internationell koncern. Bolaget är verksamma inom vagnparkshantering. Vår kund har lanserat en ny plattform för registrering av körjournal och har till detta även en helt ny dosa som skickas ut till bolagets kunder. I samband med detta får man frågor kopplat till synkronisering av resor mellan applikationen och dosan, installation men även frågor om funktionalitet och regelverk.
Bolaget står inför en internationell expansion och du kommer vara delaktig i denna. På sikt kommer denna rollen utvecklas och det finns stora möjligheter att påverka samt forma rollen.
Du kommer att supportera kunder via telefon, mail och chatt som kan ha frågor kopplat till körjournal och sitt bilanvändande, där du också agerar bryggan mellan feedback från marknaden och interna kollegor på IT och sälj. Rollen kräver att du har god teknisk förståelse och kan anpassa din kommunikation beroende på mottagare, men också är duktig på att gräva under ytan för att förstå om problem som uppstått grundar sig i tekniken, ett hårdvarufel eller helt enkelt brist på information. Det är ett exempel på arbetsuppgifter, då bolaget är i tillväxt ser vi gärna att du gillar varierande arbetsuppgifter och är flexibel.
Sammanfattningsvis kommer du att:
Hantera inkommande frågor via telefon, chatt och mail
Agera bryggan mellan kund, IT och sälj
Skapa ärenden i företagets CRM och löpande uppdatera samt stänga dessa
Skapa processer och rutiner
På avdelningen är man idag 17 personer i varierande roller och bolaget är en del av en stor internationell koncern. Du kommer att få stöttning under din introduktion i syfte att få goda förutsättningar att lyckas i ditt arbete. Då rollen är ny ser vi att du är en person som inte har något emot att vara med och påverka rollens ansvar och utformning över tid samt att du är ok med att det ibland kan krävas att du tar egna initiativ för att komma framåt.
Vi söker dig som:
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område - administration, försäljning eller service
Har minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete i en liknande roll, gärna med inslag av orderhantering
Talar och skriver flytande svenska samt engelska
Har behärskar du flamländska, franska eller tyska är det meriterande
För att känna dig hemma i rollen ser vi att du tycker om en koordinerande roll och har ett bra tekniskt kunnande. Arbetet ställer krav på att du har en förmåga att förstå dig på tekniken och vilken funktionalitet som är möjlig i både appen och hårdvaran. Att du tycker om att arbeta med kunder tar vi för givet, där kommunikation och service är två av dina starkaste sidor. Då denna roll är ny ställs behöver du vara prestigelös och inte ha något emot att ta dig an högt och lågt.
Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av OIO med möjlighet till anställning direkt hos kundföretaget.
Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.