Teknisk Kundansvarig till Telge Nät

Arbetsbeskrivning

Telge Nät levererar fjärrvärme och el till hela Södertälje och Nykvarn. Det är en av Sveriges mest expansiva regioner med planer på nybyggnation av både bostäder, arbetsplatser och logistiknav. Att så många är anslutna till vårt fjärrvärmenät gör oss till en central del av den lokala infrastrukturen och ger oss en viktig roll för livskraft och utveckling där vi verkar. Är du resultatinriktad, har teknikkompetens och energi, gillar en varierande vardag och dessutom har erfarenhet av B2B-försäljning? Då kan det vara dig vi söker som vår nya tekniska kundansvarige på Telge Nät.   

 

Arbetsuppgifter och ansvar Som teknisk kundansvarig på Telge Nät bygger och stärker du relationer med både befintliga och nya kunder. Du för dialog med kunder i tidiga skeden kring byggplaner och planprocesser, och med fastighetsutvecklare och exploatörer kring fastigheternas energibehov. Du samverkar med våra affärsingenjörer och tar fram beräkningar och affärskalkyler för nyanslutningar av fjärrvärme- och fjärrkyla nätet, samt tillkommande energilösningar. Du för dialoger med de olika fastighetsutvecklarna avseende fjärrvärme och fjärrkyla anslutningar samt andra energilösningar och medverkar till framtagande till beslutsunderlag på interna affärs- och investeringsråd.  

Du kommer också att upprätta avtal med kund och arbeta med kundplaner för nya och befintliga kunder.

 

Du är kundens kontakt genom hela säljprocessen och har nära samarbete med kollegor i projekten för att leverera i utsatt tid. Detta innebär bland annat att göra kundbesök, upprätta kalkyler och offerter, förhandla och ta fram avtal. Du kommer att arbeta med våra huvudleveranser av fjärrvärme och fjärrkyla till såväl våra befintliga kunder som nyförsäljning, vilket ibland kan innebära lite arbete på kvällstid.


Du tillhör enheten Anslutning och försäljning som är en del av avdelning Marknad och försäljning. Du ingår i ett starkt team med stor kompetens och kännedom om våra produkter och tjänster, och du har ett nära samarbete med övriga enheter inom Telge Nät för att säkerställa hållbara affärer ur alla perspektiv. Du bidrar till ökad kund- och affärsnytta samtidigt som du är med och förbättrar och utvecklar vår verksamhet enligt LEAN. Du har förmånen att ha med dig en full portfölj av Telge Näts produkter och tjänster till dina kundmöten.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att passa i den här rollen behöver du ha en relevant teknisk eller ekonomisk utbildning, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom yrkeserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med försäljning av energiprodukter, erfarenhet av teknisk försäljning av tjänster alternativt teknisk försäljning till fastigheter.

Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och drivs av att skapa långsiktiga och förtroendefulla kundrelationer. Som person är du driven och resultatinriktad och trivs med att jobba i team. Du är nyfiken och lösningsorienterad, har hållbarhet högt på agendan och vill bidra till att skapa möjligheter för Södertälje att växa och bli en smart, digitaliserad och hållbar stad!
Andra förmågor som behövs för den här tjänsten är god svenska och engelska i tal och skrift, goda kunskaper i Office-paketet samt B-körkort.


Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett extra plus:
Erfarenhet av andra områden som fastighetsstyrning, byggregler och miljöcertifieringar, energieffektivisering inom fastigheter, värmepumpar eller energikonsultation samt erfarenhet från energibranschen.

 

Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.

 

Så här säger Maria Kullberg, chef Anslutning & Försäljning om rollen: Som teknisk kundansvarig på Telge Nät har du en central roll i många av våra försäljningsprojekt och blir en nyckelspelare i vårt uppdrag att skapa de möjligheter som Södertälje behöver för att växa och bli en smart, digitaliserad och hållbar stad! Du vill hjälpa våra kunder att göra hållbara val och förenkla deras vardag samtidigt som de får en positiv upplevelse genom hela kundresan. Allt du gör, gör du med fokus på kunden.

Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi 190 medarbetare som alltid jobbar för att driva och utveckla affären inom våra respektive områden. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands för att lära mer av.

Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.


Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Sista ansökningsdag är den 15 januari 2024. Varmt välkommen med din ansökan!

Ta kontakt

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det Katarina Thomasson, rekryteringskonsult på Jefferson Wells du ska kontakta på 070-231 28 05 alt. Katarina.thomasson@jeffersonwells.se . Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Vi är Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Dillman

Johan Ekwall

Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander

Johanna Göransson

Cecilia Weistrand

Lena Sköld

Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund

Ylva Gustavsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Nät AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2023
  • Ansök senast: 15 januari 2024

Besöksadress

Holmfastvägen 31
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


Driven Telesales Executive B2B

16 november 2024

Teamleader Inhouse

Teamleader Inhouse

16 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

16 november 2024

Säljchef

Säljchef

16 november 2024