Teknisk kundsupport

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker Maxkompetens en kundservicemedarbetare för direktrekrytering till kundföretaget. Företaget har funnits i 15 år och arbetar med automatiserade kundservicelösningar som effektiviserar och förenklar företags och organisationers kundkontakter. Kunder finns i alla branscher och över hela Sverige. Företaget är specialister på att automatisera kundkontakter via Internet, e-post, telefon eller fax och levererar sina lösningar som hyrtjänster i det allmänna telenätet och via Internet. Önskvärda kvalifikationer Som medarbetare i företagets kundservice är ditt uppdrag att ge kunderna en förstklassig service via telefon och e-post och du ska lösa problem på bästa sätt. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot ärenden och beställningar från kunder. Vidare ska du fördela ärenden till rätt intern kompetens, bevaka, följa upp och klarrapportera både internt och externt. Du ska även sälja och leverera nya tjänster, ge användarstöd och genomföra enklare ändringar eller utökningar i kunders befintliga tjänster. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna växeltelefonen och att utföra kontors- och ekonomisysslor. Du arbetar mot uppställda mål vad gäller kvalitet och effektivitet. Du måste kunna ta egna initiativ och själv planera och utföra ditt arbete. Du ingår i en mindre kundservicegrupp och rapporterar löpande dina aktiviteter och resultatet av dem i företagetsCRM-system. Vi söker dig som har flera års erfarenhet från kundservicearbete / first-line support inom Telecom/IT-sektorn och som har stor PC-vana. Vi vill att du har minst gymnasiekompetens. Är du utbildad gymnasieekonom eller har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent är det meriterande. Personliga egenskaper Du besitter empati, lyhördhet, mod och en stor portion sunt förnuft. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i kundens situation och kan värdera både problemställningen och information som kunden ger. Du är stresstålig, kan arbeta med flera saker parallellt och ser vad som behöver göras. Vidare är du initiativrik och kan självständigt slutföra påbörjade aktiviteter. Slutligen har du en god teknisk förståelse och ett intresse och en vilja att hela tiden lära dig något nytt. Övrigt Vår kund är ett företag med högt i tak och det finns stora möjligheter att utvecklas i sin yrkesroll. För en jämnare könsfördelning på företaget välkomnar vi särskilt kvinnliga sökanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024