OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen att få en central roll hos ett internationellt bolag som erbjuder en fin kombination av variationsrikt arbete, goda karriärmöjligheter och flera givande kontaktytor!
Här ges du utlopp för din professionella service och förmåga att skapa goda kundrelationer i en spännande roll hos Pipelife!
Om vår kund
PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare inom plaströrsbranschen. Våra produkter används inom bl.a. kommunalteknik, jord- och skogsbruk, inomhusavlopp samt kabelkanalisation. Vi är ca 250 anställda och omsatte 2019 drygt en miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor ligger i Ljung och vi har fabriksenheter i Ljung (Herrljunga kommun) och Ölsremma (Tranemo kommun). Pipelife Sverige ingår i Pipelife International med säte i Wien, Österrike.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk kundsupport arbetar du med teknisk support och rådgivning till såväl företagets kunder som internt till säljarna. Här blir telefon och mail dina viktigaste verktyg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
• Registrering och hantering av kundorder
• Hantering av tekniska frågor, prisförfrågningar och leveransfrågor
• Leveransbevakning
• Reklamationshantering
• Internt stöd till säljorganisationen
Som teknisk kundsupport tillhör du Supply Chain och kommer vara en del av gruppen kundsupport. Här blir du en del i ett härligt och positivt gäng som alla besitter gedigen kunskap och erfarenhet av Pipelifes produkter. Du samarbetar även nära säljorganisationen, produktion och inköp.
Din profil
Vi tror att du som söker har utbildning och/eller erfarenhet inom kundsupport, gärna med teknisk inriktning. Det är meriterande med erfarenhet av plastbranschen och att du har en stor teknisk kunskap/förståelse. Vidare ser vi gärna att du har ett genuint intresse för teknik och en vilja att ständigt utveckla din kunskap och lära nytt. Du behärskar såväl svenska som engelska mycket väl, både i tal och skrift. Ytterligare språk är ett plus. Din administrationsförmåga är mycket god och likaså din datavana. Kunskaper i SAP är meriterande.
Som person är du ambitiös, social och uthållig. Du är en problemlösare som kan kombinera detaljperspektiv med en helhetssyn för hela kedjan som du är en del av. Du vill och vågar ta eget ansvar och står upp för dina beslut, samtidigt som du är lyhörd inför andra. Då rollen inbegriper kontaktytor både internt och externt, värdesätts en hög servicegrad.
Vi erbjuder dig en spännande och central roll på företaget med många kontaktytor. Här får du vara med och ta kundsupporten till ytterligare nivåer hos en stark aktör som vill växa. Korta beslutsvägar, stort egenansvar och ett omväxlande arbete erbjuds därtill.
Låter tjänsten intressant?
Vi ser fram emot din ansökan via www.effektiv.se. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 14 mars. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Marie Wikström, marie@effektiv.se eller Jens Lindroth, jens@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Johansson
Corinne Johansson
Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström
Lotta Preijde
Lotta Preijde
Anna Rapp
Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind