Teknisk kundsupport

Arbetsbeskrivning

Thule Group är ett världsledande globalt företag med produkter för sport och fritidsaktiviteter. Vi gör det enkelt för människor att ta med sig det de bryr sig om - på ett lätt, säkert och tilltalande sätt. Under mottot Active Life, Simplified. designar, tillverkar och säljer vi produkter med hållbarhet i tankarna. Vi erbjuder produkter inom de fyra produktkategorierna Sport&Cargo Carriers (takräcken, takboxar, utrustning för cykel-, vatten- och vintersporter liksom taktält för montering på bilen), Active with Kids (cykelkärror, barnvagnar och cykelbarnstolar), RV Products (markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Packs, Bags & Luggage (ryggsäckar för vardagen, vandringsryggsäckar, resväskor och kameraväskor).

Thule Group har cirka 2 600 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2020 uppgick till 7,8 miljarder kronor.

www.thulegroup.com

Allt fler önskar en aktiv livsstil, vilket ökar efterfrågan på Thules produkter. Vi är därför i behov av ännu en kollega som trivs med kundsupport och teknisk problemlösning.

Att snabbt och professionell hantera avvikelser och reklamation är en del i Thules varumärke, vilket gör detta till en viktig tjänst för kundnöjdhet.

Som Teknisk kundsupport är du första kontakt med främst kunder och återförsäljare i Norden. Med bra befogenheter är ditt huvudsakliga uppdrag att hantera reklamationer och teknisk problemlösning som berör garantier, eller incidenter. Till din hjälp har du nio kompetenta kollegor, samt förstås andra kollegor på exempelvis kvalitets- och utvecklingsavdelning.

Vi tror att jobbet är särskilt kul för dig som har ett tekniskt intresse, trivs med interna/externa kontakter och gillar problemlösning.

Vi ser helst att du tidigare jobbat i liknande roller och har tekniskt intresse/kompetens. Du behöver behärska svenska och engelska med lätthet i tal och skrift och självklart är det bra om du även har ytterligare språkkunskaper, helst då nordiska språk. Dessutom behöver du ha en bra administrativ förmåga.

I tjänsten är förstås de personliga egenskaperna väldigt viktiga för att lyckas. Problemlösningsförmåga och att självständigt och strukturerat kunna driva och avsluta ärenden är viktigt, speciellt under högsäsong då arbetsbelastningen stiger. Relationsbyggande och service hoppas vi sitter i ryggraden.

Thule tror på starkt lagarbete, både inom den enskilda arbetsgruppen men också genom hela företaget. Vi strävar efter att vara en öppen och nyfiken organisation, där vi delar vår kunskap och där vi inspirerar
varandra. Inom Thule Group hittar du människor som har en passion för de produkter vi gör och för det outdoor företag vi är. Vi delar samma värderingar och vi gillar att ha kul. Alla våra medarbetare har ett gemensamt ansvar för att upprätthålla denna anda och bidra till den på bästa sätt.

Självklart är det positivt om du har en aktiv livsstil och gillar våra produkter.

I denna rekrytering samarbetar Thule Group med Codeq.

Information om tjänsten och företaget lämnas av Christer Johansson, 0393 - 77 99 95.

Placeringsort: Hillerstorp.

Ansökan senast 30 mars via www.codeq.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Codeq AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Besöksadress

Storgatan 47
None

Postadress

Storgatan 47
Jönköping, 56730

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024