Teknisk kundsupport

Arbetsbeskrivning

Teknisk kundsupport
Ljung
Vill du arbeta med att supportera och stötta kunder på ett gediget företag med en spännande resa framåt? Har du ett stort tekniskt intresse och vill arbeta i en social och fartfylld roll? Vi erbjuder ett fritt, omväxlande och utmanande arbete med stort egenansvar i ett härligt team.
Arbetsuppgifter
En av våra medarbetare kommer gå vidare i en ny roll inom företaget och vi söker nu efter hans ersättare. I rollen som teknisk kundsupport hjälper du våra kunder med support kring Pipelifes produkter. Registrering och hantering av kundorder, leveransbevakning samt att vara stöd åt säljorganisationen är också viktiga delar av dina arbetsuppgifter. Detta betyder att du har stora kontaktytor både internt och externt. Detta kräver att du har hög servicegrad och du arbetar systematiskt med att säkerställa och höja kundnöjdheten.
Som teknisk kundsupport tillhör du Supply Chain och kommer vara en del av gruppen kundsupport. Här blir du en del i ett härligt positivt gäng som alla sitter på gedigen kunskap och erfarenhet av Pipelifes produkter.
Kvalifikationer
För att lyckas med rollen är det viktigt att du har genuint intresse för teknik, och en vilja att ständigt utvecklas. Har du utbildning och/eller erfarenhet inom teknik eller kundsupport är detta meriterande. Som person är du ambitiös, social och uthållig. Du är en problemlösare som kan kombinera sinnet för detaljer med en helhetssyn.
Du vill och vågar ta eget ansvar och står upp för dina beslut, samtidigt som du är lyhörd och står med båda fötterna på jorden. Vidare har du ett naturligt kundfokus och vill alltid slutföra dina ärenden med en nöjd kund som resultat. Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav, då vi har kunder utanför Sveriges gränser.
Hos oss är alla kulturbärare, du som kan identifiera dig med vår kultur, Pipelife tillsammans med passion och tillit är varmt välkommen med din ansökan.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Sista ansökningsdag: Urval sker löpande
Upplysningar
För ytterligare information om tjänsten kontakta Jonas Dahl, kundsupportchef på telefon 070 508 74 80
För övriga frågor kontakta Annalena Bertilsson, HR Business Partner på telefon 0730 88 13 90
Skicka in din ansökan genom ansökningsknappen, urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!


Om oss
PIPELIFE SVERIGE AB är Sveriges ledande tillverkare inom branschen för plaströrsystem. Våra produkter används inom bl.a. kommunalteknik, jord-och skogsbruk, inomhusavlopp samt kabelkanalisation. Vi är ca 260 anställda och omsatte 2021 drygt 1,1 miljard kronor. Förutom försäljning i Sverige exporterar vi till flertalet av de europeiska länderna. Vårt svenska huvudkontor ligger i Ljung och vi har fabriksenheter i Ljung (Herrljunga kommun) och Ölsremma (Tranemo kommun). Pipelife Sverige ingår i Pipelife International med säte i Wien, Österrike.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pipelife Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 december 2022

Postadress

Industrivägen 1
Ljung, 52441

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024