OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cycleurope är en familjeägd cykelkoncern med är att bidra till aktiv mobilitet och en hälsosam, aktiv livsstil på cykel. Det gör vi genom våra varumärken. Crescent, Monark och Sjösala är några av dem.
Ta plats i ett passionerat cykelgäng med bas i Varberg. Med hundraårig erfarenhet och ett stort mått av nytänkande jobbar vi med hela kedjan från produktutveckling till produktion – alltid med cyklistens behov i fokus.
Vi är stolta över att vi idag är marknadsledande i Sverige, en stor spelare i norden och en spelare i Europa med några av de finaste och mest anrika cykelvarumärken som finns i världen.
Tillsammans med FSK letar vi nu efter vår nästa lagspelande TEKNISKA KUNDSUPPORT.
Är det dig vi söker?
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där digitalisering och smarta elcyklar innebär ett stort teknologisprång. Det betyder att vi behöver DIG för att fortsatt tillhandahålla branschens bästa support.
SOM TEKNISK KUNDSUPPORT
Vi ska vara helt uppriktiga. Det här jobbet är ingen promenad på stranden. Men det är ju inte heller det du efterfrågar. Nej, du vill ha fart och fläkt och mångsidighet. Telefon och mail är dina främsta kommunikationsverktyg när du hjälper våra cykelspecialister att förvandla problem till självklara aha-upplevelser. Dina arbetsuppgifter är breda och du kommer få hantera allt från support på distans och ute hos våra fantastiska återförsäljare, till att vara med och utveckla och effektivisera vårt arbetssätt. Våra kunder kommer önska att du har koll på vårt utbud av produkter, komponenter och system. Nya uppkopplade cyklar med smart cykelteknologi skapar en helt ny dimension av behov. Helt enkelt: Ingen dag kommer att vara den andra lik. Intressant? Intresset är på vår sida!
VI SÖKER DIG SOM...
…är orädd, nyfiken och går för egen motor. Du trivs alldeles utmärkt med en lur mot örat och har inga problem att professionellt men kreativt lösa våra kunders problem. Därtill är du en tvättäkta lagspelare som alla kan lita på och du ser dina lagkamrater som den naturliga källan till vidareutveckling och kunskap. Självklart tycker du också att teknik är ett spännande område och längtar efter att få lära dig mer.
VÅRA ÖNSKEMÅL TILL DIG
• Du har tidigare erfarenhet av kundtjänst, kundservice eller support, men det är inget krav.
• Vi värdesätter din personlighet och din vilja att utvecklas i rollen.
• Det är meriterande om du har ett stort personligt engagemang i cyklar, teknik och digitalisering.
• Erfarenhet i kundhantering och problemlösning. Kan du elcyklar är det en bonus.
• Goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska
• Goda kunskaper i datorhantering, med vana att arbeta i Office-paketet.
• Det är ett stort plus om du har kunskap inom IOT och mjukvara.
VARFÖR CYCLEUROPE?
Stämningen här är gemytlig och engagerad. Vi hjälps åt när det behövs, där det behövs. Att arbeta hos oss är som att arbeta med vänner.
Välkommen med din ansökan!
START: Enligt överenskommelse
PLATS: Varberg
OMFATTNING: Heltid, 100%
LÖN: Månadslön
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Cycleurope Sverige AB med FSK och Kajsa Ohlsson. Ansök gärna så snart som möjligt på www.finnvedensaljkraft.se då intervjuer kan komma att påbörjas före sista ansökningsdag.
Du tillhandahåller allt inom service och teknisk support till återförsäljare av cyklar och cykeltillbehör runt om i landet. Du genomför felsökning och bistår vid reparationer och service för våra återförsäljare. I tjänsten ingår resande under vissa perioder på året med besök där du håller utbildning hos våra återförsäljare.
Reklamationshantering: Kontrollera och avgöra reklamationer från återförsäljare samt kreditera godkända reklamationer. Sammanställa reklamationer och kostnader mot leverantörer.
Tekniskt arbete: Kontrollera och reparera cyklar som kommer i retur, klargöra cyklar för utställningar, tester och utlån.
Utbildningar: Assistera i framtagande och hålla utbildningar för återförsäljare lokalt och på plats i butiker.
Assistera i framtagande av manualer.