Teknisk kundsupport för handhållna och åkbara produkter

Arbetsbeskrivning

Är du en tekniskt intresserad person med god kommunikationsförmåga? Trivs du i en intensiv vardag där nyckelorden är support, service och kundfokus? Lockas du av att arbeta i ett stort företag med starka varumärken?

Husqvarna Group är världsledande tillverkare av utomhusprodukter som motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och trädgårdstraktorer. Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och en världsledare inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Koncernens produkter och lösningar säljs under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till slutkunder i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2014 uppgick till 33 miljarder kronor och koncernen hade drygt 14 000 anställda i 40 länder.

Så ser din arbetsdag ut?

Din arbetsdag är varierad med högt tempo och mycket kontakter såväl internt som externt. Detta är en aktiv roll i supportteamet för eftermarknad inom Sverige. Du erbjuder i första hand teknisk support via telefon och mail till återförsäljare och slutanvändare. I din roll ingår även att utbilda och utveckla återförsäljare på den lokala marknaden i syfte att höja deras tekniska kompetens. Detta innebär ca 20 resdagar främst under vinterhalvåret. Du arbetar nära säljteamet för att erbjuda de eftermarknadstjänster som bäst passar till kundens behov och Husqvarnas lönsamhet. Rollen som teknisk support kräver stort kundfokus och hög servicegrad och målet är att bygga och bevara hög, teknisk produktkunskap. Den här tjänsten kommer att arbeta med kundsegmenten Handhållna samt Åkbara produkter och det är en ny tjänst på avdelningen.

Vem trivs här?

Vi söker dig som trivs i en varierad, intensiv vardag där kundfokus och hög servicegrad är en förutsättning för ett lyckat arbete. Du är analytisk och gillar problemlösning i tekniska frågor. Du kommunicerar på ett korrekt och pedagogiskt sätt för att nå en lösning och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med både kollegor och kunder. Du är noggrann och strukturerad men klarar av att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har god vana att arbeta i CRM-system. Du trivs med att jobba efter högt uppställda mål och standarder och gärna i projektform. Eftersom du är "örat" ut mot slutanvändare så kommer du också bli en viktig del i att fånga upp vad kunderna tycker och tänker. Telefon och e-post är dina huvudsakliga kommunikationskanaler men även sociala medier som tex Facebook är ett viktigt forum.
Din utbildning och/eller erfarenhet är relaterad till komplexa tekniska produkter och du har några års erfarenhet av eftermarknadsarbete eller annat tekniskt yrke. Det är också meriterande om du har praktisk erfarenhet av arbete av teknisk/mekanisk karaktär. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och behärskar engelska flytande.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett roligt utmanande arbete där din insats är mycket värdefull för Husqvarnas fortsatta försäljningsframgångar. Tjänsten är på heltid

Är du intresserad?

Då skall du ansöka snarast dock senast 9 januari 2017. Urval sker löpande.
Frågor ang tjänsten besvaras av Victoria Grann Hammarström 036-351034 eller victoria.hammarstrom@badenochandclark.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024