OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Delta Electronics.
Om företaget:
Delta Electronics grundades 1971 och är en global tillverkare av kraft- och energilösningar. Delta utvecklar, tillverkar och levererar några av de mest energieffektiva kraftprodukterna i branschen och kärnkompetensen finns inom kraftelektronik och automatisering. Delta levererar också lösningar inom områdena industriell automation, byggnadsautomation, datacenterinfrastruktur, elbilsladdning, telekom och industriell energiförsörjning och förnybar energi. Delta har idag cirka 200 försäljningskontor, FoU-center och tillverkningsanläggningar runt om i världen och består av fler än 80 000 anställda. Dess stora varumärken inkluderar bland annat Delta, Eltek, Vivotek och Loytec. Delta har ett stort fokus på hållbarhet och deras mission är att tillhandahålla innovativa, rena och energieffektiva lösningar för en mer hållbar morgondag.
Arbetsuppgifter:
I rollen som teknisk kundsupport ansvarar du över den tekniska supporten för Deltas kunder. I arbetet ingår det att supportera och förse kunderna med lösningar och vägledning kring Deltas produkter. Ärenden inkommer via telefon och mejl där du är behjälplig med din expertis för att lösa uppkomna problem och ge råd kring produktlösningar. I rollen arbetar du nära kunderna och säljteamet och bidrar med din kunskap och erfarenhet för att skapa nya affärsmöjligheter. Du arbetar med produkter som likriktare, UPS, växelriktare, omvandlare, batterier och andra avancerade energilösningar med kunder inom telekom, datacenter, transport, kraftverk & industribranschen.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Hantera inkommande kundärenden
• Ansvara över offert, leverans, prisförfrågningar och merförsäljning
• Hantering av kundbeställningar
• Daglig kontakt med säljare och servicetekniker
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet som servicetekniker eller likartad teknisk roll
• Du talar samt skriver obehindrat på svenska och engelska
• Kunskap i Officepaketet
• B-körkort
• Arbetslivserfarenhet inom försäljning/eftermarknad är meriterande
• Det är starkt meriterande om du har kunskap inom el och UPS
För att trivas i rollen är du en person med tekniskt intresse och god teknisk förståelse som aktivt söker nya utmaningar i ditt arbete. Du är självgående och tar egna initiativ i ditt arbete samt trivs i en roll som innebär att du agerar lösningsfokuserat. Vidare strukturerar du ditt arbetssätt självständigt och har förmågan samt intresset att knyta nya kontakter. Du är en lagspelare och har en fallenhet för att bygga långsiktiga relationer. Slutligen är du en kvalitetsmedveten person som värderar att alltid leverera god service.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund