OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker för kunds räkning en person som vill arbeta med teknisk kundsupport i fräscha lokaler på Ideon i Lund. Företaget befinner sig nu i ett expansivt och spännande skede och därmed erbjuds goda utvecklingsmöjligheter för dig som önskar bli företagets nästa medarbetare. I rollen som teknisk kundsupport kommer du att arbeta med teknisk support av företagets produkter gentemot deras kunder från hela världen. Arbetet handlar till stor del om att snabbt sätta sig in i nya saker, felsöka och lösa problem på djupet. Du kommer även att få vara med och forma supportgruppens arbete, vilket kräver att du har stor initiativförmåga och är ansvarstagande. Som anställd hos vår kund får du chansen att arbeta med avancerad och spännande produkter som når ut till den globala marknaden. Ärendehantering sker i supportsystemet Zendesk, och du kommer främst ha kontakt med företagets kunder via sociala medier och mail.
Om företaget
Företaget började sommaren 2010 med en mycket enkel idé: att styra en mediaspelare på datorn från en Android telefon. Sen dess har företaget utvecklat ett unikt fjärrstyrningssystem som omvandlar din telefon till en fjärrkontroll för hela datorn och hemmet. Med hela världen som kunder är nu företaget i ett spännande skede där man vill satsa på tillväxt och nya produkter på marknaden.
Din profil
Vi söker efter dig som antingen är student och snart är färdig med sina studier inom något IT/data-relaterat ämne, eller dig som vill börja med en tjänst på deltid som med tiden mycket väl kan bli en heltidstjänst. Du har grundläggande kunskaper inom programmering samt god förståelse inom Windows, Mac och Linux. Vi ser gärna att du har god förståelse inom nätverk- och nätverkslösningar såsom brandväggar, antivirus, routers etc. Företagets kunder är framförallt engelsktalande och vi förutsätter att dina kunskaper i engelska är mycket bra, både i tal och skrift. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, van vid kundkontakt och är inte rädd för att ta egna initiativ och beslut. Du kommer till stort del vara företagets kontaktperson och ansikte utåt och vi tror att du som söker är pedagogisk och innehar en god servicekänsla därefter för att kunderna skall bli nöjda.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: juni
Omfattning: Deltid, med stor chans till heltid inom kort
Ort: Lund
Urval: Sker löpande, så var snabb in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna