Teknisk kundsupport Netflix

Arbetsbeskrivning

Majorel är ett Globalt företag med 63.000 + anställda och verkar i en mångkulturell, mångsidig miljö. Majorel finns representerade i 31 länder.  För mer information om Majorel, vänligen besök majorel.com.

Som Supporttekniker hos Majorel kommer du att jobba med teknisk support över telefon, kundtjänst samt varm försäljning där fokus ligger på hög service och kundnöjdhet. Arbetet utförs hemifrån och du kommer jobba mot Majorels kund Netflix.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att hjälpa Netflix kunder via främst inkommande samtal, men även e-post och chatt. I ditt arbete använder du tydliga avtal och riktlinjer där du har ett stödjande informationssystem att luta dig mot. Du kommer att arbeta hemifrån och du kommer att få arbetsutrustning i form av dator, skärm och headset för att kunna utföra arbetet på bästa sätt.

För att lyckas i arbetet kommer du att få en internutbildning som start med fokus på Netflix produkter och processer samt engagerade och duktiga kollegor och mentorer som stöttar. Efter utbildningen håller du dig uppdaterad på produktförändringar och ser till att du ger alla kunder rätt lösning.

Vi ser gärna att du som söker detta jobb har erfarenhet av streaming på olika enheter, TV, telefoner och spelsystem samt en grundläggande förståelse för dator- och hemnätverksterminologi (operativsystem, webbläsare, routrar, modem, etc.).
Din profil
Trivs du med att ge service i världsklass och vill göra skillnad genom god service ska definitivt söka detta jobb. Du kan vara i starten av arbetslivet och en fördel är om du jobbat med serviceyrke dvs där du interagerat med andra personer. Har du arbetslivserfarenhet av kundservice är det meriterande.

Vi tror att du som söker har ett tekniskt intresse och som person är du serviceminded, trygg och noggrann. Du har god förmåga att hantera klagomål och komplexa problem från kund och trivs med att lösa de problem som uppstår. Vidare har du inga problem att jobba i ett högt tempo och du drivs av att göra kunden nöjd.

Krav:
Grundläggande tekniska färdigheter på PC samt XLS-förståelse
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska är då utbildningen sker på engelska
 

Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Visstidsanställning minst 6 månader i form av konsult hos OnePartnerGroup Örnsköldsvik. Start enligt överenskommelse.
Arbetstid och lön
Varierad arbetstid 10.00 - 22.00 enligt schema. 
Övrig information
Du skickar in din ansökan i form av CV och personligt brev via onepartnergroup.se.  Ansökningarna behandlas löpande och tillsätts så snart rätt person hittats. Observera att vi inte tar mot ansökan via mail. Vid frågor om tjänsten kontakta OnePartnerGroup Örnsköldsvik, Patrik Olsson 0660-689 605.

Välkommen med din ansökan!
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.

Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Majorel Netherlands
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024