Teknisk Kundsupport PostNord TPL, Ljungby

Teknisk Kundsupport PostNord TPL, Ljungby

Arbetsbeskrivning

Teknisk Kundsupport PostNord TPL Ljungby
PostNord TPL är den snabbast växande och den ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och Norden.

PostNord TPL är lokaliserad i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby. Våra värderingar på PostNord TPL är Accountable, Brave och Committed

Bli en del av vårt team
Vi är 10 medarbetare i teamet som arbetar med kundsupport åt ett antal olika kunder på den ena av våra enheter i Ljungby. Vi behöver nu utöka vårt team med 2 tekniska kundsupportrar som ska arbeta med en av våra större kunder inom telekombranschen.

Om rollen
Vi söker dig som vill arbeta som en länk mellan serviceverkstad, butik, leverantörer samt kunden. I gruppens arbete ingår även reklamationshantering, leveransbevakning samt kundtjänstärenden via e-post och telefon.
Du ansvarar för det dagliga arbetet, håller dig löpande uppdaterad rörande processer och flöden för att på egen hand kunna prioritera rätt ärende först. Du ska hålla kunden informerad om problem som påverkar kunden, tex störningar i logistikflöden och du kommer arbeta med flera olika kontaktytor.

Om dig
Vi söker dig som har förståelse för kundens behov, en vilja att utvecklas inom administration och kundsupport. Du har kunskap om eller vilja att utvecklas inom administration av hårdvaruservice. Du förstår kundernas perspektiv i hela hårdvaruserviceprocessen. Du är lösningsorienterad och kan självständigt driva förändringar/förbättringar med kundens behov i fokus.

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har god datorvana, framför allt Office-paketet och talar flytande i svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och erfarenhet.

Vi erbjuder dig
PostNord TPL erbjuder dig arbete i en dynamisk och förändringsorienterad miljö på en av Sveriges största arbetsplatser. Vi har goda tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNordPlus och det finns bra utvecklingsmöjligheter.

Vi gör vardagen enklare
Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag.

Vi erbjuder dig ett arbete med stor variation i arbetsinnehåll, en god laganda och en arbetsmiljö. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten

Övrigt
Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer vi att utföra en bakgrundskontroll för att säkerställa tryggheten för vår verksamhet, kunder och medarbetare. Av säkerhetsskäl utför vi även alkohol- och drogtester genom samarbetspartner.

Ansök
Du ansöker genom att klicka på ”Ansök” nedan i annonsen. Sista ansökningsdag är 2022-12-04.
Har du någon fråga om tjänsten är du välkommen att kontakta Per Pettersson på tel.
070-258 5418. Observera dock att ansökningar ej mottages via mail.

För fackliga kontaktpersoner, se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt

Välkommen med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 556161-7191
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024