OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NE.
Om företaget:
NE Nationalencyklopedin är ett av Sveriges mest ansedda kunskapsföretag och erbjuder digitala kunskapstjänster till en majoritet av Sveriges skolor, universitet samt bibliotek, såväl små som stora företag, public service, myndigheter och annan offentlig verksamhet. De arbetar också med digitala läromedel, från lågstadiet till gymnasiet.
Kulturen är pragmatisk, prestigelös och de älskar feedback för att utvecklas. Här jobbar människor med mycket energi och höga krav på kvalitet och trovärdighet. Det balanserar de med upptäckarlust och modet att våga ta risker för att fortsätta ligga i topp och skapa en briljant produkt. De tror på styrkan hos sina anställda och strävar alla efter att utveckla NE. Och sig själva.
På NE ses mångfald bland personalen som en superkraft och en förutsättning för deras utveckling framåt! De gillar olika och strävar efter en jämn fördelning på sin arbetsplats.
NE Nationalencyklopedin har en stolt historia och en lika spännande framtid.
Arbetsuppgifter:
NE arbetar med ett nytt system och söker nu en teknisk kundsupport som vill ta sig an nästa utmaning. I rollen ansvarar du primärt för kunddialogen gällande kontoprovisionering som sker via G-Suite och Microsoft SDS. Här agerar du rådgivande och guidar kunderna i deras övergång till det nya systemet. Vidare är du även behjälplig i den löpande kundsupporten där du genom mejl, chatt och telefon besvarar kunders olika frågor kopplat till användningen av företagets produkter. Därtill ansvarar du för att genomföra felsökningar utifrån kundens behov i syfte att leverera bästa möjliga service. Utöver det startar du projektgrupper för digitala workshops och utbildningar för att förbättra användarupplevelsen hos kunderna. Du ingår i ett team bestående av fem kollegor i customer success-organisationen och har även mycket kontakt med övriga avdelningar så som sälj, marknad och redaktionen.
Teamet du är del av ser stort värde i att hjälpas åt och ha kul på jobbet!
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasieutbildning, meriterande med inriktning mot IT
• Tidigare erfarenhet av kundsupport, företrädesvis inom mjukvarusupport
• Goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, Microsoft och Google (meriterande)
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl skrift
Vi söker dig med teknisk fallenhet och som är lättlärd, engagerad samt brinner för support och service. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. När det under tidsperioder är mer att göra i arbetet har du förmågan att fortsätta arbeta strukturerat och ge bästa möjliga service till företagets kunder. Därtill har du ett effektivt och strukturerat arbetssätt samt hög social kompetens. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Teknisk support, Support, Helpdesk, Kundservice, Kundsupport, Kundtjänst, Malmö, Heltid, Skåne, rekrytering, jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund