Teknisk kundsupport / Teknisk kundtjänst / IT-support

Teknisk kundsupport / Teknisk kundtjänst / IT-support

Arbetsbeskrivning

Devinco fortsätter sin expansion i Sverige och önskar att förstärka kundsupport till vår svenska avdelning, DeviTracks Mobile AB i Gävle, som är ledande inom mobil orderhantering, elektroniska körjournal samt utrustningskontroll/spårningsteknologi. Vi söker en medarbetare som brinner för sina kunder - Vill du bli en i gänget?


Arbetsbeskrivning
Support och bokningsavdelningen består idag av fyra engagerade medarbetare som brinner för att företagets kunder ska få ut så mycket som möjligt av Devincos system och produkter. Avdelningen erbjuder support riktat mot våra kunder i Sverige. Kunderna kan nå dig via telefon, mejl eller via ärendehanteringssystem. Ärendena du tar emot varierar, allt från att hantera nya/befintliga kunder, leveranser, kurs/utbildning till felsökning. Stor vikt läggs på att lösa problemen för kunden där du ansvarar från första kundkontakt till att ärendet är avslutat. Då vi arbetar i en processorienterad miljö med hjälp av interna system så krävs det att du kan följa processer och rutiner samt engagera och instruera andra att göra det också. Du kommer att ha nära samarbete med andra medarbetare både inom och utanför gruppen.


Kvalifikationer, utbildning
• Gymnasial utbildning
• Flytande i svenska, i tal och skrift
• Goda datorkunskaper, Windows och IT
• Erfarenhet av kundbemötande
• Teknisk bakgrund (meriterande)
• Kunskap och vana av systemdokumentation/IT-support (meriterande)
• Erfarenhet av innesälj (meriterande)


Personliga egenskaper
Utöver ovan nämnda krav så söker vi efter dig som tycker om att leverera god service till dina kunder. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa dina kunder och har en lösningsfokuserad inställning i ditt arbetssätt. Du trivs i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik och du ser möjligheter i förändringar. Som person trivs du även med att ansvara och ta egna initiativ för dina arbetsuppgifter, samt kan driva dem framåt på egen hand och släpper inte uppgifterna tills de är genomförda.
Delar du vårt intresse för kontinuerlig utveckling av teknik och bra support så vill vi ha dig som kollega!

Övrig information
Tillträde: 2020-06-01 eller efter överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Plats: Gävle, Teknikparken
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakt.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!


Om företaget
DeviTracks Mobile AB är ledande inom mobilt orderhanteringssystem, elektroniska körjournal samt utrustningskontroll/spårningsteknologi. Vi levererar kvalitetssäkrade, pålitliga och användarvänliga lösningar. Kvalitetssäkringen innebär att vi har full kontroll i alla led genom egen utveckling, produktion, support av hårdvara och mjukvara. Alla våra lösningar leder till ökad lönsamhet, produktivitet och kostnadseffektivisering för våra kunder.
Huvudkoncern Devinco AS Norge grundades 2002 med huvudkontor i Trondheim och har sedan dess expanderat och har idag över 120 anställda runt om i norden.


Sökord: teknisk kundsupport, teknisk kundtjänst, helpdesk, IT-support, CMS-system, Gävle,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 29 maj 2020

Postadress

Nobelvägen 2
Gävle, 80267

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024